L’alumnat de 1r de Sistemes Microinformàtics i Xarxes del torn de vesprada ha dissenyat un semàfor d’aula com a pràctica de formació del mòdul Muntatge i manteniment d’equips informàtics. El projecte, que ha comptat amb la supervisió del professor Javi Ríos, s’ha pogut materialitzar gràcies a la col·laboració d’un jove de la classe propietari d’una impressora 3D. La iniciativa va sorgir de forma espontània mentre el docent explicava a l’aula els diferents constituents que integren els sistemes electrònics i després de comprovar el cost d’un semàfor a Amazon.
El muntatge d’aquest aparell lluminós de senyalització es va realitzar pas a pas, construint en primer lloc els elements necessaris que sustenten l’estructura bàsica del semàfor i acoblant, en posteriors fases, diversos components electrònics com ara microcontroladors, microprocessadors o sensors. «Gràcies a la construcció des de zero», explica la nostra companya Yolanda Monerris, «Javi ha pogut treballar de forma més pràctica la lògica de programació requerida per a fer funcionar tot aquest mecanisme».
Per tal que el semàfor acomplisca eficientment la seua funció i s’encenga de forma correcta, l’aparell es troba ara mateix en període de prova i revisió. Per aquest motiu, l’alumnat ha introduït mesures de recollida de dades cada tres segons.
Aquest projecte, en síntesi, no sols ha fet possible que es milloren notablement les destreses en el món de l’electrònica, sinó també que s’incremente la motivació cap al cicle cursat i que es potencie la coordinació i el treball en equip.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada