Un projecte Erasmus
permet a l’IES L’Estació combatre l’assetjament escolar
El projecte Erasmus KA201 "FABAS" (Fight
Against Bullying At School) compta també amb la participació de
professorat de Bèlgica, França, Itàlia i Lituània
L’IES L’Estació està participant aquest curs com a soci en un projecte
europeu per a lluitar contra qualsevol forma de maltractament psicològic,
verbal o físic produït en l’entorn escolar. La iniciativa, anomenada Fight Against
Bullying At School, ha estat organitzada per un consorci de centres i diferents
institucions franceses, juntament amb coparticipants d’altres països europeus.
Amb el projecte FABAS es pretén compartir experiències, mètodes i ferramentes
per a treballar internacionalment la convivència, la resolució de conflictes, l’assetjament
i el ciberassetjament escolar.
Després de la primera
mobilitat que va fer possible la visita de l’IES L’Estació a la ciutat francesa
de Nantes, la setmana passada Espanya es va convertir en el país amfitrió de la
segona mobilitat. Durant tres jornades, l’institut ontinyentí i el de Bocairent
organitzaren un encontre amb el personal visitant belga, francés, italià i lituà.
Un total de 17 persones assistents, entre professors, psicòlegs, directors i
inspectors, intercanviaren amb els professionals de la comarca diverses experiències
educatives relacionades amb la temàtica del projecte FABAS.
En la primera
jornada de treball, celebrada a l’IES L’Estació, la directiva va presentar les
diferents activitats que es realitzen a l’institut amb l’alumnat per a prevenir
l’assetjament entre iguals. En concret, es van donar a conéixer quatre plans que
estan contribuint a la millora de l’ambient escolar: els Programes Sociescola i
Coeduca (l’objectiu dels quals és enfortir la convivència als centres), el concurs
de microrelats sobre assetjament a les aules i la lectura obligatòria per a 2n
d’ESO de la novel·la Invisible, de l’escriptor castellonenc Eloy Moreno.
L’encarregat d’acollir la delegació europea durant la segona jornada de treball fou l’IES de Bocairent, que va compartir amb els assistents tots els seus projectes amb què pretenen detectar l’assetjament escolar: les tertúlies dialògiques i el Programa Pigmalió, una ferramenta basada en la tutoria entre iguals que possibilita l’acompanyament d’un estudiant major a altre menor.
La programació de l’intercanvi posà el seu punt i final amb una tercera
jornada al Centre Cultural Caixa Ontinyent, inaugurada pel regidor d’Educació,
Óscar Borrell, l’alcalde del municipi, Jorge Rodríguez, i la tècnica d’Educació,
Emilia Tortosa. El congrés va comptar amb la participació de la directora
general d'Educació Inclusiva, Raquel Andrés, l'assessor tècnic encarregat de la
igualtat i convivència, Àlex Boix, i la coordinadora del pla PREVI i de les
unitats específiques d'orientació, Mónica Añón. També col·laboraren en
aquesta última jornada Pauline Godson, directora de l'acadèmia d'anglés Lighthouse,
així com la ponent Ana Zapater, formadora en comunicació no violenta.
Les jornades associades al projecte FABAS tindran la seua continuïtat durant
el mes de maig, quan s’inicie la tercera mobilitat a Bèlgica.
Vos deixem amb un resum visual de la visita dels europeus per les nostres terres, on van gaudir dels encants del Pou Clar i de la bona gastronomia de la zona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada