dilluns, 8 de març del 2021

Un alumne de l’IES L’Estació realitza les pràctiques formatives a Viena gràcies al programa Erasmus+

Marc Torres i Yolanda Monerris

Marc Torres, un jove que està cursant 2n de Desenvolupament d’Aplicacions Web, ja es troba des de fa pocs dies a la capital austríaca disposat a viure una de les experiències més positives que tindrà com a estudiant: gaudir de l’Erasmus+, un programa de la Unió Europea que dona la possibilitat de compartir coneixements i vivències en institucions i organitzacions de diversos països. «Malgrat la situació que vivim», comenta la professora Yolanda Monerris, «aquesta oportunitat suposa per a Marc tot un repte personal i laboral. És un aprenentatge vital que formarà part del seu caràcter per sempre. És un plaer tractar amb alumnes com ell, amb aquestes inquietuds». 

Marc desenvoluparà de moment les seues pràctiques formatives de forma telemàtica, ja que la pandèmia l’ha obligat a respectar una quarantena de 10 dies al pis que compartirà amb altra gent. En finalitzar aquest període d’aïllament, s’unirà a l’equip de treball de l’empresa MeetFox.

La nostra companya Yolanda ha pogut entrevistar-lo abans que partira cap al país austríac, una entrevista que reproduïm  tot seguit.

Enrique Minguet i Marc
Què t'ha motivat a cursar Erasmus+?

El fet de voler cursar Erasmus+ és principalment per una experiència passada, quan vaig realitzar les FCT Europa, fa 2 anys, al grau mitjà. Va ser una bona experiència que vaig compartir amb més gent i on vaig aprendre molt d’anglès i conèixer més món i cultures. També l’he cursat per a poder completar el meu curs i tindre l’oportunitat de treballar a l’estranger, la qual cosa és una bona experiència que ajuda a completar la meva formació de cara al futur.

Com t'has buscat l'allotjament i l'empresa?

Per a l'allotjament, he gastat una aplicació que es diu WG-Gesucht. Em va costar un bon temps trobar-lo, però al final vaig aconseguir compartir allotjament amb dues persones més. Quant a l’empresa, la vaig trobar gràcies a un company, Sergi, que també va anar d’Erasmus fa uns anys a Viena, i em va dir que en la mateixa empresa on es va quedar estaven buscant un altre alumne de pràctiques; aleshores vaig contactar amb eixa companyia i tot va anar bé.

Com t'has preparat abans d'anar-te'n a Viena?

Per a anar a Viena vaig necessitar un test d'antígens amb resultat negatiu fet 72 hores abans de viatjar i vaig haver d’omplir un document online en què em comprometia a complir una quarantena de 10 dies en arribar al país.

Com et trobes abans d'anar-te'n?

La veritat és que em trobava tranquil, però amb por per si el resultat del test fora positiu i haguera de suspendre el vol i buscar-ne altre.

Classe de 2n de DAW amb el seu tutor, Pepe Vidal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada