dilluns, 15 de març del 2021

El nou equip directiu del centre (tercera part)

Extravertida, irònica o aguda en moltes de les seues xarrades, consumidora de bon cinema i teatre, àvida lectora des que descobrí una col·lecció de llibres en la seua infància, esportista en plena natura... Són alguns dels atributs de qui hui serà l’objecte (o, millor dit, subjecte) de la nostra atenció: Catalina Moral Remón, la nostra Cati, antiga cap d’estudis de l’ESO que s’ocupa actualment de la Direcció d’Estudis de Batxillerat, un càrrec que afronta, ens confessa, amb molta il·lusió i amb el convenciment de poder aprendre dels professors que porten molt de temps impartint classes en aquest nivell educatiu. «Tant de bo l’alumnat trobe en mi un referent al qual acudir per a resoldre qualsevol dubte o qüestió que puga sorgir», assegura al mateix temps que evoca la seua etapa com a estudiant. «Les coses han canviat moltíssim», afegeix la nostra companya, que ja du 16 anys com a docent de l’IES L’Estació. 

Aquesta xativina de naixement, que va començar a treballar com a interina en un institut de Gandia, es va llicenciar en Filologia Hispànica a la Universitat de València, encara que  en la seua formació també tenen cabuda els estudis musicals. De fet, està en possessió del Grau professional de música en l’especialitat de Violoncel. Tot i ser filòloga i haver cursat l’antic CAP (Curs d’Aptitud Pedagògica) de Castellà, sempre ha exercit com a professora de Música i, minoritàriament, de Valencià i de Francés. «Quan es va fer pública l’oferta de llocs de treball per al funcionariat», ens conta, «hi havia el doble de places de Música que de Castellà. Després de sospesar-ho molt, un amic em va animar a presentar-me per les de Música».

Preguntada per la percepció que de la seua matèria té l’alumnat, estima que la Música encara no ha pogut desfer-se de la injusta etiqueta d’assignatura maria, és a dir, poc valorada. Però Cati, davant d’aquest fet, opta per considerar la vessant més positiva de l’assumpte. «Jo ho veig com una oportunitat per a fer més lúdica aquesta matèria», explica. «El temari és més flexible i pots introduir molts continguts relacionats en qualsevol moment. No és de cap manera una assignatura encorsetada».

Huit mesos després d’haver ocupat el nou càrrec,  aquesta exmembre del Consell Escolar és conscient de les diferents necessitats de l’alumnat d’un centre com el nostre. Com a cap d’estudis de l’ESO va poder comprovar com aquests joves i les seues famílies requereixen unes atencions constants. «Sovint sorgeixen conflictes que exigeixen la teua intervenció i al mateix temps la comunicació amb els pares i les mares ha de ser contínua, ja que en tot moment has de mantenir-los informats de qualsevol circumstància que ocórrega al centre». En canvi, com a cap d’estudis de Batxillerat assegura que l’estudiantat d’aquesta etapa educativa no necessita atencions tan immediates. «El que busquen ells són qüestions relacionades amb l’orientació acadèmica. Per exemple, els alumnes convalidats necessiten que els ajudem amb els horaris i les matèries convalidades».

Finalitzem aquesta entrada com l’hem començat: parlant d’altra de les passions de Cati, recórrer el món, una afició que, ara per ara, haurà de posposar fins que s’aproximen temps millors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada