Si ahir parlàvem de Lucia Tortosa Nieto, hui ho
farem d’Andrea Mataix Valiente, exalumna de l’IES L’Estació que ha realitzat el
Màster de Secundària en l’especialitat d’Orientació Educativa. El curs passat
tornava al que va ser el seu institut per a ser tutoritzada per Maria Ángeles
Sanchis Torró, una de les dues orientadores del centre. «La meua
vocació per l’educació ha estat present des que era menuda», ens conta Andrea. «A
mesura que vaig anar creixent m’apassionava el fet d’estar en contacte amb els
xiquets i les xiquetes».
Després d’haver barallat
diferents graus universitaris, va descartar definitivament Magisteri, ja que el
seu desig era acompanyar personal i professionalment l’alumnat i donar el
suport necessari per a aconseguir la seua inclusió total al centre educatiu, un
reflex de la societat. És per això que es va graduar en Pedagogia, la ciència
de l’educació. «Durant la carrera vaig descobrir el camí que havia de seguir per tal d’exercir
d’orientadora educativa. Vaig poder estudiar diferents eixides professionals i
la formació a les empreses va ser altra opció per la qual volia apostar.
Finalment, em vaig guiar per la meua vocació inicial, estar amb els xiquets».
La valoració de les tasques
realitzades junt amb la seua tutora és molt positiva. Com a antiga alumna, estava
convençuda que l’acolliment i el tracte cap a la seua persona anaven a ser excel·lents.
Tot i que gran part de les comeses executades al centre han sigut
burocràtiques, també ha participat en la detecció de necessitats educatives, la
creació d’horaris organitzatius o la preparació de tècniques d’estudi.
Andrea considera que el Pràcticum
és un complement ideal del màster, on transmeten una visió més teòrica de la realitat
educativa. En canvi, en el període de pràctiques ha tingut l’oportunitat d’observar
el dia a dia d’un institut. «Estem
formant-se com a futures persones que treballarem als centres educatius», explica Andrea, «per la
qual cosa és molt important absorbir tots els coneixements possibles i aprendre
d’experiències que estem vivint per a col·laborar en la construcció d’una
educació inclusiva i de qualitat».
Opina que l’escola «no deuria limitar-se a compartir amb els alumnes un currículum
teòric i rígid». Al contrari, hauria de
ser «un espai d’acollida segur on impartir
educació per a la tolerància, la inclusió, la interculturalitat o la pau. Tenim
la capacitat d’inculcar valors que frenen conflictes com els que estem patint a
dia de hui».
Amb la vista posada en el futur,
Andrea pensa preparar-se unes oposicions per a afrontar l’examen de l’any 2023.
També li agradaria complementar la seua formació amb alguns coneixements de
Psicologia, «un àmbit que podria
donar-me una visió més àmplia i m’ajudaria a exercir la meua professió».
Moltíssima sort!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada