dimecres, 21 de desembre del 2022

L’exalumna Andrea Mataix ens conta la seua experiència amb el Pràcticum

Si ahir parlàvem de Lucia Tortosa Nieto, hui ho farem d’Andrea Mataix Valiente, exalumna de l’IES L’Estació que ha realitzat el Màster de Secundària en l’especialitat d’Orientació Educativa. El curs passat tornava al que va ser el seu institut per a ser tutoritzada per Maria Ángeles Sanchis Torró, una de les dues orientadores del centre. «La meua vocació per l’educació ha estat present des que era menuda», ens conta Andrea. «A mesura que vaig anar creixent m’apassionava el fet d’estar en contacte amb els xiquets i les xiquetes»

Després d’haver barallat diferents graus universitaris, va descartar definitivament Magisteri, ja que el seu desig era acompanyar personal i professionalment l’alumnat i donar el suport necessari per a aconseguir la seua inclusió total al centre educatiu, un reflex de la societat. És per això que es va graduar en Pedagogia, la ciència de l’educació. «Durant la carrera vaig descobrir el camí que havia de seguir per tal d’exercir d’orientadora educativa. Vaig poder estudiar diferents eixides professionals i la formació a les empreses va ser altra opció per la qual volia apostar. Finalment, em vaig guiar per la meua vocació inicial, estar amb els xiquets».

La valoració de les tasques realitzades junt amb la seua tutora és molt positiva. Com a antiga alumna, estava convençuda que l’acolliment i el tracte cap a la seua persona anaven a ser excel·lents. Tot i que gran part de les comeses executades al centre han sigut burocràtiques, també ha participat en la detecció de necessitats educatives, la creació d’horaris organitzatius o la preparació de tècniques d’estudi.

Andrea considera que el Pràcticum és un complement ideal del màster, on transmeten una visió més teòrica de la realitat educativa. En canvi, en el període de pràctiques ha tingut l’oportunitat d’observar el dia a dia d’un institut. «Estem formant-se com a futures persones que treballarem als centres educatius», explica Andrea, «per la qual cosa és molt important absorbir tots els coneixements possibles i aprendre d’experiències que estem vivint per a col·laborar en la construcció d’una educació inclusiva i de qualitat».

Opina que l’escola «no deuria limitar-se a compartir amb els alumnes un currículum teòric i rígid». Al contrari, hauria de ser «un espai d’acollida segur on impartir educació per a la tolerància, la inclusió, la interculturalitat o la pau. Tenim la capacitat d’inculcar valors que frenen conflictes com els que estem patint a dia de hui».

Amb la vista posada en el futur, Andrea pensa preparar-se unes oposicions per a afrontar l’examen de l’any 2023. També li agradaria complementar la seua formació amb alguns coneixements de Psicologia, «un àmbit que podria donar-me una visió més àmplia i m’ajudaria a exercir la meua professió».

Moltíssima sort!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada