Jose, un company a qui mai li falten
ni un somriure a la cara ni el bon humor
Per al bon funcionament d’un centre escolar són
fonamentals els distints òrgans de gestió unipersonals: el director, el cap
d’estudis i el secretari, un càrrec que recau sobre el nostre company José Miguel Girón, de qui anem a parlar en aquesta entrada, la quarta ja, on
presentem els membres de l’equip directiu de l’IES L’Estació.
Albaceteny de naixement, José Miguel Girón Caro és el responsable, entre
altres funcions, del règim administratiu i de l’economia de l’institut. Quan
Pere Vañó, l’anterior director, li va proposar ocupar la secretaria, assegura
Jose que, com a persona a qui li agraden els reptes, en cap moment va pensar en
la renúncia i va tirar avant. «Tot el professorat hauria de ser membre d'un
equip directiu, almenys una vegada, al llarg de la seua vida laboral per a
entendre com funcionen determinades decisions que
s'han de prendre en l'organització d'un centre», comenta aquest valencià d’adopció que viu a Albaida des de
fa tres anys.
Llicenciat en
Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de València, és
funcionari docent des del 2009, tot i que està exercint de professor des del
98, any en què començà a treballar a Eivissa. Després d'alguns cursos per les
diferents Illes Balears, li van adjudicar una plaça d'Economia a l'institut de
Muro d'Alcoi. Alcoi, Pilar de la Horadada, Castelló de Rugat, Calp i Dolores
han sigut les principals destinacions d’aquest amant de la fotografia i dels
viatges, fins que l’any 2012 aterrà al nostre centre, on se sent vertaderament considerat
pels seus companys. «Treballar dins d'un equip directiu com el nostre no
és complicat», reconeix Jose, «ja que es respecten sempre les opinions de tots
els membres i sempre arribem a acords a l'hora de decidir. Em trobe molt a gust
treballant amb els meus companys i companyes de l'equip directiu i del claustre
de professores i professors, als quals agraïsc la paciència que tenen quan
alguna cosa no funciona o està deteriorada i es tarda a reparar o condicionar, bàsicament
per manca de pressupost».
Mantenir en bon
estat un institut tan antic com el nostre és altra de les seues preocupacions
com a secretari. Si en unes circumstàncies normals el més complicat és preparar
totes les instal·lacions per a l’inici de curs, la covid li ho ha posat enguany
molt més difícil. «Ha estat necessari realitzar obres a l'edifici per a fer una
classe amb més capacitat», explica, «però també hem reestructurat les aules per
la distància de seguretat, així com coordinat la neteja i desinfecció contínua».
Per aquest motiu, agraeix la professionalitat de tot el personal, especialment
dels administratius, els conserges i el personal de neteja, que juntament amb la
resta de l’equip directiu i el professorat han fet que el curs haja
transcorregut amb la màxima normalitat possible.
Una normalitat que esperem arribe, de veritat, en breu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada