dimecres, 30 de juny del 2021

El nou equip directiu del centre (quarta part)

Jose, un company a qui mai li falten
ni un somriure a la cara ni el bon humor

Per al bon funcionament d’un centre escolar són fonamentals els distints òrgans de gestió unipersonals: el director, el cap d’estudis i el secretari, un càrrec que recau sobre el nostre company José Miguel Girón, de qui anem a parlar en aquesta entrada, la quarta ja, on presentem els membres de l’equip directiu de l’IES L’Estació.

Albaceteny de naixement, José Miguel Girón Caro és el responsable, entre altres funcions, del règim administratiu i de l’economia de l’institut. Quan Pere Vañó, l’anterior director, li va proposar ocupar la secretaria, assegura Jose que, com a persona a qui li agraden els reptes, en cap moment va pensar en la renúncia i va tirar avant. «Tot el professorat hauria de ser membre d'un equip directiu, almenys una vegada, al llarg de la seua vida laboral per a entendre com funcionen determinades decisions que s'han de prendre en l'organització d'un centre», comenta aquest valencià d’adopció que viu a Albaida des de fa tres anys.

Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de València, és funcionari docent des del 2009, tot i que està exercint de professor des del 98, any en què començà a treballar a Eivissa. Després d'alguns cursos per les diferents Illes Balears, li van adjudicar una plaça d'Economia a l'institut de Muro d'Alcoi. Alcoi, Pilar de la Horadada, Castelló de Rugat, Calp i Dolores han sigut les principals destinacions d’aquest amant de la fotografia i dels viatges, fins que l’any 2012 aterrà al nostre centre, on se sent vertaderament considerat pels seus companys. «Treballar dins d'un equip directiu com el nostre no és complicat», reconeix Jose, «ja que es respecten sempre les opinions de tots els membres i sempre arribem a acords a l'hora de decidir. Em trobe molt a gust treballant amb els meus companys i companyes de l'equip directiu i del claustre de professores i professors, als quals agraïsc la paciència que tenen quan alguna cosa no funciona o està deteriorada i es tarda a reparar o condicionar, bàsicament per manca de pressupost».

Mantenir en bon estat un institut tan antic com el nostre és altra de les seues preocupacions com a secretari. Si en unes circumstàncies normals el més complicat és preparar totes les instal·lacions per a l’inici de curs, la covid li ho ha posat enguany molt més difícil. «Ha estat necessari realitzar obres a l'edifici per a fer una classe amb més capacitat», explica, «però també hem reestructurat les aules per la distància de seguretat, així com coordinat la neteja i desinfecció contínua». Per aquest motiu, agraeix la professionalitat de tot el personal, especialment dels administratius, els conserges i el personal de neteja, que juntament amb la resta de l’equip directiu i el professorat han fet que el curs haja transcorregut amb la màxima normalitat possible.

Una normalitat que esperem arribe, de veritat, en breu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada