dilluns, 1 de juliol del 2019

Entrevista al ciclista José Sanz Gandía, campió de la Comunitat en la modalitat de contrarellotge individual

«Fer esport t'obri la ment i t'ajuda a ser més feliç»
José Sanz Gandía, ciclista cadet que acaba de cursar enguany 3r d'ESO, va aconseguir el passat 1 de juny a la localitat de Nules (Castelló) proclamar-se campió autonòmic en la modalitat de contrarellotge individual. L'alumne de l'IES L'Estació, que va demostrar la seua alta preparació des dels primers minuts de la competició, realitzà una prova de 10 kilòmetres en un temps de 13 minuts i 2 segons, deixant ben clar que es troba en plena forma física. De fet, el jove ontinyentí és l'actual subcampió de la Challenge de la Comunitat Valenciana en la seua categoria i ha estat seleccionat, amb quatre cadets més, per a representar la nostra regió en el pròxim Campionat d'Espanya, que es disputarà a Xest els propers 5, 6 i 7 de juliol.
L'Andana ha volgut conéixer un poc més de prop aquest simpàtic i esforçat esportista que també practica altres modalitats del ciclisme (el de muntanya) i visita amb regularitat el gimnàs per mantindre la seua condició física en perfecte estat.  
Quan entrares en contacte amb el món del ciclisme?
Em vaig iniciar fa 4 anys,  ja que de menut em va costar trobar l'esport que més m'agradava. Una de les influències va ser el meu cosí Vicent, que moltes vegades em deia d'anar amb ell amb la bici per entrenar. En adonar-me que allò em feia sentir bé, vaig decidir entrar en l'equip d'Ontinyent, on em vaig ensenyar moltes coses i vaig gaudir rodejat de gent amb els mateixos objectius. Això va ser el principi de la meua curta però intensa carrera esportiva en aquest esport.
Com afrontes la pròxima competició a Xest?
Aquesta competició comptarà d'una contrarellotge per equips el divendres 5 i el diumenge 7 serà el torn de la prova de ruta. En aquestes dues proves es decidirà el campió d'Espanya, un somni que afronte motivat i nerviós, ja que és molta responsabilitat, però confiat d'estar preparat tant físicament com mentalment per gestionar-ho bé.
Quina és la teua rutina d'entrenament?
Per a preparar totes aquestes competicions seguisc un pla que el meu entrenador personal, Xavi, em prepara cada dia. Durant una setmana sol haver d'hora i mitja a dues hores i mitja d'entrenament al dia, tot depèn del treball que toque realitzar. Al cap de la setmana solem fer de nou a quinze hores d'entrenament. Això em suposa un gran esforç, però com que m'agrada no em costa realitzar-ho.
I del futur què ens pots contar?
A mi m'agradaria en un futur arribar a ser ciclista professional i després continuar preparant altres persones, donant-los consells de com poder realitzar un esport adequadament, amb èxit, per a aconseguir els seus objectius.
Recomanaries la pràctica d'algun esport als amics de la teua edat?
Com a estudiant que fa esport habitualment, diria als meus companys que haurien de practicar algun tipus d'esport, ja que t'obri la ment i t'ajuda a aclarir-la i a pensar amb lucidesa; t'ajuda a desenvolupar altres capacitats que són molt útils per al dia a dia. Però sobretot, si ho fas perquè t'agrada seràs més feliç i no et suposarà esforç dedicar-li un poc de temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada