L'IES L'Estació estrena una nova
eina d'aprenentatge que implanta el treball cooperatiu entre estudiants de
cursos diferents
La
mesura, que recau sobre el Cicle Formatiu de Desenvolupament d'Aplicacions Web,
suposa l'apadrinament de l'alumnat que cursa primer
L'alumnat de 1r de DAW comptarà a partir del segon
trimestre amb un padrí o padrina a l'institut que li proporcionarà suport,
motivació i un punt de referència per acometre qualsevol tasca. La iniciativa,
concebuda per les dues tutores d'aquest cicle formatiu, Yolanda Monerris i
Carolina Martínez, converteix els estudiants de segon en eficients instructors
que afrontaran les possibles dificultats amb què es puguen trobar els seus
companys de primer en començar la programació web, una part del temari
"que requereix uns coneixements elevats i unes habilitats mentals molt
específiques", explica la tutora de 2n de DAW, Yolanda Monerris.
Alumnat de 1r de DAW |
L'apadrinament també comportarà que l'alumnat matriculat
en el primer curs del cicle visite durant el tercer trimestre les empreses on
realitzen les pràctiques els seus padrins per tal de conéixer de primera mà el
treball diari en una empresa professional dedicada al desenvolupament d'aplicacions
web. "Els alumnes de segon, encantats d'ajudar, han viscut les mateixes
experiències, problemes, preocupacions i alegries que els seus fillols el curs
passat", assegura Monerris, "per tant, els poden aportar consells,
assessorament i una assistència imprescindible".
L'acte d'apadrinament es va fer oficial abans de les
vacances de Nadal i en ell van intervenir tots els alumnes dels dos cursos del
cicle formatiu de DAW acompanyats de les dues tutores, que es mostraren molt
satisfetes perquè els seus estudiants podran compartir des de ja hàbits de
convivència, responsabilitat i compromís.
Carolina Martínez i Yolanda Monerris amb l'alumnat apadrinat |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada