divendres, 20 de gener del 2017

Entrevista a CATI MORAL

Llicenciada en Filologia Hispànica per la Universitat de València i Diplomada en estudis musicals en l'especialitat de violoncel, aquesta xativina que mai perd l'humor i la ironia acaba d'incorporar-se a l'equip directiu de Pere Vañó com a cap d'estudis de l'ESO, una tasca que afronta amb optimisme i il·lusió. Durant els setze anys de trajectòria professional ha impartit matèries tan diverses com Música, Francés o Valencià. Després de treballar com a docent a l'escola d'adults, Gandia, Xàtiva i Ontinyent han sigut els seus destins. Des del 2004, aquesta amant de l'esport, del cine i de la lectura forma part de la plantilla de l'IES L'Estació, on també imparteix aquest curs l'assignatura de Música en anglés. Avui conversem amb Catalina Moral Remón.


Enguany t'incorpores com a cap d'estudis de l'ESO. Què suposa per a tu formar part d'aquest nou equip directiu?
Cati Moral: Està sent un repte perquè les tasques que has de fer són radicalment diferents de la docència. M’apetia encetar una etapa professional nova, no fer sempre el mateix i vaig pensar que era un bon moment en la meua vida. Estic aprenent a fer aquestes feines noves però compte amb la part de l’equip directiu que ja estava abans i m’han ajudat molt. Hem treballat molt aquest estiu però l’ambient ha estat molt positiu.
Ja fa setze anys que imparteixes docència. Creus que el mestre o professor ha perdut consideració social?
Cati Moral: Crec que en cert aspecte sí, ja no és igual com quan jo estudiava, on el professor era una persona molt important i alhora influent. Pense que no ha de ser una cosa ni l’altra. Afortunadament, en aquest centre podem dir que els nostres alumnes tenen en consideració tot allò que tu pugues aconsellar-los i orientar-los. Des de casa també tenim quasi sempre un recolzament important.
El professor té una de las més importants funcions en la societat. Què et va impulsar a formar-te com a docent?
Cati Moral: Inconscientment ho vaig decidir durant la meua etapa a l’institut i ja després es va reafirmar durant els anys estudiant a València. Sempre m’ha agradat i crec que amb els anys he anat aprenent a poc a poc a acostar-me als alumnes i entendre’ls una miqueta millor. M'agrada donar classe.
Amb la llei educativa en vigor, la LOMQUE, és cert que la música perd pes? En quin sentit?
Cati Moral: No és el cas de la Comunitat Valenciana, on no sabem massa bé per què la música s’imparteix en tots els cursos de l'ESO. Per a nosaltres va estar una molt bona notícia, mirant-ho de manera parcial. Tenim menys hores setmanals però en tots els nivells, cosa que és important.
Per tant, on deuríem situar la música com a part de l'aprenentatge educatiu?
Cati Moral: Hi ha molts estudis que demostren que la música beneficia en general l’estudi i l'aprenentatge d’altres matèries. Personalment crec que té una combinació perfecta entre llenguatge musical, una part més lúdica i evidentment la part creativa.
Per acabar, ens agradaria que destinares unes últimes paraules per al nostre alumnat.
Cati Moral: Que intenten aprofitar aquesta etapa de la seua vida i que facen un poc de tot, estudiar, aprendre, relacionar-se. Són uns anys molt bonics, que se’n van i no tornen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada