divendres, 4 de setembre del 2020

La nova directiva prepara l'inici del curs més incert de la història

El 65% de l’alumnat de l’IES L’Estació tindrà classes presencials diàriament
Els únics nivells que alternaran educació presencial i formació a distància seran 4t d’ESO i tots els cicles, a excepció del segon curs dels graus superiors
El nou director de l'IES L'Estació, Francesc Albero,
supervisant les reformes al laboratori
Si la pandèmia de la COVID-19 ho permet, una gran majoria dels estudiants de l’IES L’Estació podrà començar en pocs dies el curs escolar més incert de la història i acudir físicament a les instal·lacions de dilluns a divendres. El centre prioritza així la presencialitat dels nivells més baixos i dels alumnes que s’examinaran de l’EBAU o que conclouen un Cicle Formatiu de Grau Superior. Els joves de 4t d’ESO i dels Cicles de Grau Mitjà, en canvi, acudiran a les aules en dies alternatius, però per a compensar un eventual desfasament curricular comptaran amb el suport telemàtic d’un professorat que s’ha renovat un 25% després de la jubilació d’alguns membres històrics i de la incorporació de noves cares.
L’inici de l’imminent curs serà progressiu, entre el 7 i el 9 de setembre. D’aquesta manera, el proper dilluns s’incorporaran els menuts de 1r d’ESO així com els joves de 1r de Batxillerat, 1r de Cicles Formatius i 1r de Formació Professional Bàsica; el dia següent serà el torn de l’alumnat de 2n d’aquestes modalitats; i dimecres s’incorporarà la resta d’alumnes de 3r i 4t d’ESO.
A fi de garantir la seguretat de tots i totes, l’IES L’Estació, respectant les indicacions donades per Conselleria, ha consensuat amb la comunitat educativa un pla de contingència que inclou un conjunt de mesures sanitàries, de prevenció i d’organització. Entre les més significatives destaquen el manteniment de la distància de seguretat dins de les aules, la disminució de les ràtios en tots els grups, l’ús obligatori de les mascaretes en tot moment, la intensificació de la higiene en totes les instal·lacions, una correcta senyalització per a regular el moviment pels corredors, l’assignació de zones de pati per a cada nivell educatiu i l’aplicació d’entrades i eixides escalonades dels estudiants. Són mesures excepcionals que, lluny de causar incertesa o alarma, busquen asserenar els alumnes, els docents, els pares i les mares. “Davant d’aquesta situació, el que m’agradaria és ser capaç de poder transmetre calma i tranquil·litat perquè tots actuem de la forma més coherent i raonable possible”, comenta el nou director del centre, Francesc Albero Devesa, per a qui, ara més que mai, la investigació i la posada en funcionament de noves metodologies són fonamentals.
De fet, a més de continuar participant en els programes ERASMUS +, els grups de 1r d’ESO es beneficiaran d’una metodologia peculiar: la creació d’un àmbit cientificotècnic, que integrarà Matemàtiques i Tecnologia, i d’un àmbit lingüístic i social, que abraçarà les matèries de Castellà, Valencià i Geografia i Història. A aquests dos àmbits, impartits per dos docents, caldrà sumar altres assignatures com ara Educació Física, Música, Anglés o Taller de premsa, que es mantindran independents. La iniciativa —que no és nova, ja que també s’aplica amb èxit en altres programes educatius com el PMAR o el PR-4— està dissenyada per a pal·liar les mancances que haja pogut ocasionar la falta de docència presencial durant l’últim trimestre del curs passat. “Aquestes noves metodologies”, explica el director, “no són per se negatives, sinó que ben utilitzades poden constituir un potencial molt gran. Han vingut per a quedar-se, sens dubte”.
El que sí lamenta Francesc Albero és que la pandèmia haja impedit presentar al claustre de professors i a tota la comunitat educativa el seu projecte directiu per als propers quatre anys, un projecte “molt ambiciós que, malauradament, tampoc es podrà desenvolupar per la situació actual”. La nota positiva, per contra, la trobem en la construcció del nou edifici de l’IES L’Estació, “un repte que va a marcar els pròxims 50 anys del centre”, destaca el director, que ha assenyalat que la redacció del projecte es farà enguany. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada