dilluns, 25 d’abril del 2016

Àngela Valero, de l'IES l'Estació, 3r premi al 'VII Concurs de Dibuix i Pintura Joves Artistes'

Àngela Valero abstreta en el seu treball
de final de curs de Tècniques d'Expressió 
L'alumna Àngela Valero Garcia ha obtingut el tercer premi del prestigiós 'VII Concurs de Dibuix i Pintura Joves Artistes' que organitza l'IES Joan Baptista Porcar de Castelló, que s'atorgà el dia 8 d'abril. L'obra presentada és una reinterpretació d'un retrat de Josep Tapiró i Baró (1836-1913) de la seua estada a Tànger, on s'especialitzà en retrats i escenes d'interior de la vida marroquina.
L'obra de Tapiró reinterpretada
"Aquesta obra de Tapiró ja la vaig dibuixar fa uns tres anys a llapis; la vaig vore en una revista d'art i em va enamorar. Després d'aquest temps, en l'assignatura de Tècniques d'Expressió, havíem de fer una pintura en acrílic amb collage i vaig decidir fer aquest primer contacte amb aquesta tècnica amb aquella aquarel·la d'estil oriental. La meua obra, que he titulat Tapiró a Tànger i Àngela a Ontinyent, mostra  com dos pintors han pintat la mateixa obra en dos temps diferents, sent totes dues una mica distintes". Ens explica Àngela.
Àngela finalitza ara el Segon de Batxillerat Artístic, però, mirant-la pintar, sembla una artista ja consolidada. L'any passat va aconseguir el Primer Premi de Cartells per al Dia de la Dona, que organitza l'Ajuntament d'Ontinyent. Li preguntem què significa aquest premi d'ara:  
"Bé, és un petit avanç més en el meu futur, encara que em sap greu desfer-me del quadre per un 3r premi. La sensació deu ser pareguda a quan dones en adopció un fill i penses que no vas a tornar-lo a veure."
Àngela, estàs en Batxillerat Artístic; t'agrada? què és el que destacaries?
Catàleg dels premis
"Sí m'agrada, encara que és molt més aclaparador del que m'imaginava; ja que no sols has de pintar o dibuixar, sinó que també hi ha deures i estudiar. El que més  m'agrada és quan professors com Joan Cogollos o Vicent Lladosa et donen via lliure a l'hora de crear. També m'agraden molt les classes d'Història d'Espanya i Història de l'Art."
Moment del lliurament
Com veus l'acabament del curs? i les PAU?
"Doncs, estic una mica preocupada, ja que les assignatures que no són d'art em costen bastant, però tinc esperança que m'ho trauré tot. Les PAU no em preocupen tant, ja que he escoltat que no són difícils, com un examen més d'avaluació.

El "Concurs de Dibuix i Pintura Joves Artistes" de l'IES Joan Baptista Porcar de Castelló té l'objectiu de promocionar la creació artística entre el jovent i de recordar l'artista que dóna nom al centre. S'atorguen tres premis, dotats amb 800, 500 i 200 euros, respectivament, i placa. A canvi l'organització del concurs es queda amb la propietat de les obres.  





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada