diumenge, 8 de març del 2015

Dia de la Dona

 L'alumna Àngela Valero, de l'IES l'Estació, guanya el concurs de cartells del Dia de la Dona

Àngela Valero Garcia, alumna de Primer del Batxillerat Artístic, ha guanyat el III Concurs escolar de Cartell “Dia Internacional de la Dona” promogut per la Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament d'Ontinyent. El cartell guanyador formarà part d’una exposició que inaugurà el 4 de març al Palau dels Barons de Santa Bàrbara, on restarà fins al 17 de març. En la primera edició del premi, Marta Mollà Liñana, del nostre centre, ja va aconseguir la mateixa distinció.
Preguntem a Àngela pel premi, pels seus estudis, per la seua estada al nostre centre, pel significat que ella creu que té celebrar el Dia de la Dona i tot açò és que podreu llegir en la següent entrevista. Feliç dia a totes ... i  a tots!
 
En què et vas inspirar per al cartell guanyador?
Àngela: Primerament volia fer alguna cosa diferent dins del meu estil, el surrealisme; així que vaig decidir fer una crítica a la discriminació laboral que la dona ha patit al llarg de la història, per això he representat quatre dones de diferents èpoques: la dona hippy, la dona victoriana, una dona dels bojos anys 20 i l'actual. Cadascuna té una ferramenta de treball considerada coma a ''masculina'' (espàtula i martell, unes esposes...). El significat que hi siguen nines russes és perquè les matrioskes, són símbol de descendència i amb aquest significat he volgut transmetre que les dones sempre hem de ser el mateix: dones amb llibertat de dedicar-nos a el que vulguem.
Què vols estudiar? A què t'agradaria de dedicar-te?
Àngela: Vull estudiar Belles Arts, ja que no m'imagine fent una altra cosa. I m'agradaria dedicar-me al meravellós món de l'art, supose que començaria il·lustrant roba, llibres i altres coses, i, si tinc sort, viuré de les meues obres fent exposicions i venent les meues creacions.
Què significa per a tu el premi?
Àngela: Significa un pas més per a aconseguir el meu somni, ja que si s'han fixat en ell serà per alguna raó; a més, m'ha motivat més per a continuar provant en aquest món.
Estàs en Batxillerat Artístic; què és el que més t'agrada?
Àngela: Estic molt contenta que aquest Batxillerat estiga en el meu poble, m'agrada molt, però preferiria tindre més assignatures pròpiament artístiques. Les meues hores favorites de la setmana són les classes de Dibuix Artístic i Volum; m'ho passe molt bé.
Quin creus que és el sentit del Dia de la Dona?
Àngela: Supose que és la celebració de l'evolució del paper de la dona en la societat, encara que espere que vaja perdent sentit, ja que no hi existeix el Dia Internacional de l'Home.
Àngela Valero Garcia amb la segona classificada, Maria Montés Ivanco, de l’IES Jaume I, en recollir el premi de mans de la Regidora d’Igualtat, Virtudes González, amb Regidor de Seguretat José Mª Hoyos  - Fotografia: Diari Digital Ontinyent

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada