divendres, 28 d’octubre del 2022

Projectes Erasmus que internacionalitzen el centre

 L’IES L’Estació s’obri a Europa per a internacionalitzar-se

L’institut ontinyentí participa en diversos programes Erasmus amb l’objectiu de millorar les competències d’alumnat i professorat i la gestió de les habilitats socials

Ara que la nova llei educativa aposta per un model d’aprenentatge competencial dins de l’aula, l’IES L’Estació està participant activament en diversos programes Erasmus per a perfeccionar les competències lingüístiques i personals d’alumnat i professorat. De fet, el centre ha aconseguit aquest 2022 l’Acreditació KA120 per a implementar projectes europeus en l’àmbit escolar, el que possibilitarà la realització de diferents mobilitats d’alta qualitat obertes a la comunitat educativa. 

En el marc d’aquesta Acreditació Erasmus en Educació Escolar, actualment comptem amb el Projecte KA121-SCH, que permet disposar de quatre cursos de formació per a docents (tres dels quals han sigut impartits a Oslo) i vint-i-dos mobilitats per a estudiants amb sis acompanyants. Entre aquestes mobilitats, cal destacar la que està programada del 15 al 19 de novembre, cinc dies en els quals onze alumnes de 1r de Batxillerat i tres professors visitaran la ciutat francesa de Valenciennes, situada en la regió d’Hauts-de-France. Es tracta, en realitat, d’un intercanvi realitzat conjuntament amb el Lycée L’Escaut i coordinat pel Departament de Francés. Amb aquest viatge a França, l’institut participa per primera vegada en mobilitats d’ESO i Batxillerat, i ho farà amb una iniciativa que posa en valor el patrimoni històric, cultural i social de la nostra ciutat.

L’IES L’Estació també va obtenir l’any 2020 l’autorització per a posar en funcionament el Projecte KA101, basat en la mobilitat del personal docent amb l’objectiu de formar-lo lingüística i metodològicament en un context internacional. En total, 14 professors o professores podran assistir a deu cursos de formació, dels quals ja s’han realitzat quatre a Dublín i tres a Oslo. El Projecte KA101 comporta, així mateix, gaudir d’estades a l’estranger associades al job shadowing, una tècnica de formació que consisteix a observar un treballador en el seu entorn professional per tal de tindre una visió completa de la seua trajectòria i les seues ocupacions.

Pel que fa a la Formació Professional de Grau Mitjà, l’IES L’Estació participa amb la col·laboració d’ATEVAL en el Programa KA121-VET, que dona la possibilitat a l’alumnat de 2n de Sistemes Microinformàtics i Xarxes de realitzar les FCT (Formació en Centres de Treball) a diversos països europeus. Durant el curs passat, en el context d’aquest programa, quatre joves feren les seues pràctiques a Irlanda i dues professores aprofitaren el mateix viatge per a iniciar-se en el job shadowing. I enguany seran tres estudiants els que portaran a terme les seues FCT en aquest país.

Per altra part, l’IES L’Estació coopera com a soci en un projecte europeu per a detectar casos d’assetjament escolar i prevenir-los. La iniciativa, anomenada Fight Against Bullying At School (FABAS), ha estat organitzada per un consorci de centres i diferents institucions franceses, juntament amb coparticipants d’altres països europeus. Les mobilitats relaciones amb FABAS han transcorregut a Nantes, Ontinyent, Bèlgica i, l’última, a Pouliguen/Guérande, aquest mes.

Finalment, hem de destacar que l’IES L’Estació també s’ha marcat com a objectiu tornar a obtenir enguany la Carta Erasmus d’Educació Superior (ECHE) per a sol·licitar projectes KA103, i així poder enviar l’alumnat dels CFGS a cursar les FCT a l’estranger.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada