L’IES L’Estació s’obri a Europa per a internacionalitzar-se
L’institut ontinyentí
participa en diversos programes Erasmus amb l’objectiu de millorar les
competències d’alumnat i professorat i la gestió de les habilitats socials
Ara que la nova llei educativa aposta per un model
d’aprenentatge competencial dins de l’aula, l’IES L’Estació està participant
activament en diversos programes Erasmus per a perfeccionar les competències
lingüístiques i personals d’alumnat i professorat. De fet, el centre ha
aconseguit aquest 2022 l’Acreditació KA120 per a implementar projectes europeus
en l’àmbit escolar, el que possibilitarà la realització de diferents mobilitats
d’alta qualitat obertes a la comunitat educativa.
En el marc d’aquesta Acreditació Erasmus en Educació Escolar, actualment
comptem amb el Projecte KA121-SCH, que permet disposar de quatre cursos de
formació per a docents (tres dels quals han sigut impartits a Oslo) i
vint-i-dos mobilitats per a estudiants amb sis acompanyants. Entre aquestes
mobilitats, cal destacar la que està programada del 15 al 19 de novembre, cinc
dies en els quals onze alumnes de 1r de Batxillerat i tres professors visitaran
la ciutat francesa de Valenciennes, situada en la regió d’Hauts-de-France. Es
tracta, en realitat, d’un intercanvi realitzat conjuntament amb el Lycée
L’Escaut i coordinat pel Departament de Francés. Amb aquest viatge a França, l’institut
participa per primera vegada en mobilitats d’ESO i Batxillerat, i ho farà amb
una iniciativa que posa en valor el patrimoni històric, cultural i social de la
nostra ciutat.
L’IES L’Estació
també va obtenir l’any 2020 l’autorització per a posar en funcionament el
Projecte KA101, basat en la mobilitat del personal docent amb l’objectiu de
formar-lo lingüística i metodològicament en un context internacional. En total,
14 professors o professores podran assistir a deu cursos de formació, dels
quals ja s’han realitzat quatre a Dublín i tres a Oslo. El Projecte KA101
comporta, així mateix, gaudir d’estades a l’estranger associades al job
shadowing, una tècnica de formació que consisteix a observar un treballador
en el seu entorn professional per tal de tindre una visió completa de la seua
trajectòria i les seues ocupacions.
Pel que fa a la
Formació Professional de Grau Mitjà, l’IES L’Estació participa amb la
col·laboració d’ATEVAL en el Programa KA121-VET, que dona la possibilitat a
l’alumnat de 2n de Sistemes Microinformàtics i Xarxes de realitzar les FCT
(Formació en Centres de Treball) a diversos països europeus. Durant el curs
passat, en el context d’aquest programa, quatre joves feren les seues
pràctiques a Irlanda i dues professores aprofitaren el mateix viatge per a
iniciar-se en el job shadowing. I enguany seran tres estudiants els que
portaran a terme les seues FCT en aquest país.
Per altra part,
l’IES L’Estació coopera com a soci en un projecte europeu per a detectar casos
d’assetjament escolar i prevenir-los. La iniciativa, anomenada Fight
Against Bullying At School (FABAS), ha estat organitzada per un consorci de
centres i diferents institucions franceses, juntament amb coparticipants d’altres
països europeus. Les mobilitats relaciones amb FABAS han transcorregut a
Nantes, Ontinyent, Bèlgica i, l’última, a Pouliguen/Guérande, aquest mes.
Finalment, hem
de destacar que l’IES L’Estació també s’ha marcat com a objectiu tornar a obtenir
enguany la Carta Erasmus d’Educació Superior (ECHE) per a sol·licitar projectes
KA103, i així poder enviar l’alumnat dels CFGS a cursar les FCT a l’estranger.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada