L’IES L’Estació
continua apostant per la formació del futur professorat
Enguany s’han instruït
al centre cinc joves del màster de les especialitats d’Anglés, Castellà,
Comerç, Educació Física i Valencià
L’IES L’Estació continua col·laborant amb el Màster de Secundària amb l’objectiu
de formar la propera generació d’educadors. Una d’aquestes futures professores és
Iris Aliaga Borrell, una jove ontinyentina de 24 anys, exalumna del centre, que
ha realitzat les seues pràctiques formatives durant dos mesos tutoritzada pel
professor de Llengua castellana i Literatura Fernando Moreno.
El programa combina la teoria pedagògica que ofereix aquest màster amb les
pràctiques en aules reals. I ahí és on entren en acció els instituts que, com
el nostre, s’ofereixen a convertir-se en centres formadors, disposats a acollir
futurs professionals compromesos, creatius i preparats per a afrontar els
desafiaments del sistema educatiu actual. «Sempre m’ha fascinat el
món educatiu», assegura aquesta jove graduada en Estudis Hispànics,
«la idea d’ajudar els escolars a redactar millor i a apreciar
més la literatura em resulta apassionant».
Una passió que ha sabut demostrar durant
les vuit setmanes que ha estat amb el seu tutor, que també va ser el seu
professor quan cursava la Secundària Obligatòria. «Sens dubte, aquestes pràctiques
són el millor que he fet al màster, potser a la carrera», reconeix Iris. Unes
pràctiques amb les quals ha aprés moltíssim en companyia dels experts en la matèria,
el que ha fet possible un increment del seu desig de ser professora, desig que
havia quedat ensorrat per les mateixes classes teòriques del màster, «que et venen
una metodologia educativa específica i
aporten un volum teòric sobre educació que serveix per a poc», comenta Iris. «Solament
veus el valor d’aquests continguts quan els apliques», afegeix la jove.
En qualsevol cas, es mostra molt crítica
amb les actuals proves de Selectivitat, que haurien de ser, segons opina, molt
més competencials. «El fet que la sintaxi, per exemple, siga un requisit en les
proves PAU obliga a estudiar-la exhaustivament des de l’ESO. I açò és extrapolable
a altres aspectes. La Selectivitat segueix exigint un aprenentatge enciclopèdic
mentre que la realitat el demana competencial», explica.
Precisament per les imperfeccions del sistema
educatiu, Iris anima els escolars a perdre la por d’equivocar-se. «Abraceu
l’error, és així com s’aprèn», conclou en aquesta entrevista cedida a L’Andana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada