divendres, 9 de setembre de 2022

CURS 22-23: UNA MIRADA CAP AL FUTUR

«El cervell necessita emocionar-se per a aprendre». Són paraules del neuropsicòleg José Ramón Gamo que a l’IES L’Estació, en el nostre afany de superació i millora contínua, subscrivim al cent per cent. Lluny queden ja les històriques classes magistrals on l’alumnat era un simple receptor passiu; al nostre centre, en consonància amb el que estipula la nova llei educativa, la LOMLOE, apostem per un professorat generador d’experiències i un estudiantat com a element autònom, motivat i competent capaç d’implicar-se activament en el seu procés d’ensenyament i aprenentatge.

Tot i que sembla fàcil, no ho és. Enriquir la qualitat de l’educació mai ho ha sigut. Però a l’IES L’Estació estem plenament convençuts de dir adeu, per fi, a un món vell i obsolet per a adaptar-se al que el jovent necessita i traure del polsós calaix les noves metodologies educatives, que, contràriament al que es creu, no són tan modernes com sembla. És moment, per tant, d’aplicar ferramentes estimulants com ara l’Aprenentatge Basat en Projectes, l’Aprenentatge Cooperatiu o la Gamificació. L’objectiu: frenar l’abandonament escolar prematur, l’escàs rendiment acadèmic, els resultats mediocres o la insignificant motivació dels estudiants.

A fi d’escometre aquesta empresa comptem amb diversos incentius. Un d’ells és la imminent construcció a la mateixa parcel·la d’un nou institut modern i sostenible energèticament, amb remodelats espais docents que donaran prioritat a les innovacions pedagògiques. Amb aquesta il·lusió en ment encetem el nou curs escolar 2022-2023, potser l’últim que passem en aquestes instal·lacions que tenen més de 50 anys d’història.

L’altre al·licient brolla de la nostra seguretat com a professionals altament qualificats i en inesgotable formació personal i professional; docents amb una clara meta que participen activament en programes Erasmus i sustenten el seu treball en conceptes clau com per exemple la creativitat, la gestió de les emocions, el benestar mental, la transversalitat de coneixements o la inclusió educativa. En aquest sentit, hem recollit amb orgull el diploma que ens acredita com a Centre Coeduca per la nostra implicació en la millora en la igualtat a l’institut i per la defensa de la cultura de pau amb perspectiva de gènere.

També ens sentim orgullosos de la nostra inclusió aquest setembre en el llistat actualitzat d’instituts que formen part del projecte Centre Digital Col·laboratiu, una de les actuacions de referència del Pla Estratègic de Transformació Digital de l’Administració de la Generalitat, que comportarà, en síntesi, l’aplicació de noves ferramentes tecnològiques per a millorar la gestió y la coordinació dels centres educatius.

Aquesta és la mirada cap al futur que desitgem, que necessitem peremptòriament. Perquè l’educació marca la vida de les persones i perquè ens neguem a acceptar que el fracàs escolar puga derivar en un fracàs en la vida. «L’educació és l’única solució», assegura Malala, premi Nobel de la Pau 2014. «Un xiquet, un professor, un llibre i una ploma poden canviar el món».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada