«El cervell necessita emocionar-se per a aprendre». Són paraules del
neuropsicòleg José Ramón Gamo que a l’IES L’Estació, en el nostre afany de
superació i millora contínua, subscrivim al cent per cent. Lluny queden ja les històriques
classes magistrals on l’alumnat era un simple receptor passiu; al nostre
centre, en consonància amb el que estipula la nova llei educativa, la LOMLOE, apostem
per un professorat
generador d’experiències i un estudiantat com a element autònom, motivat i
competent capaç d’implicar-se activament en el seu procés d’ensenyament i
aprenentatge.
Tot i que sembla
fàcil, no ho és. Enriquir la qualitat de l’educació mai ho ha sigut. Però a
l’IES L’Estació estem plenament convençuts de dir adeu, per fi, a un món vell i
obsolet per a adaptar-se al que el jovent necessita i traure del polsós calaix
les noves metodologies educatives, que, contràriament al que es creu, no són
tan modernes com sembla. És moment, per tant, d’aplicar ferramentes estimulants
com ara l’Aprenentatge Basat en Projectes, l’Aprenentatge Cooperatiu o la
Gamificació. L’objectiu: frenar l’abandonament escolar prematur, l’escàs
rendiment acadèmic, els resultats mediocres o la insignificant motivació dels
estudiants.
A fi d’escometre
aquesta empresa comptem amb diversos incentius. Un d’ells és la imminent construcció
a la mateixa parcel·la d’un nou institut modern i sostenible energèticament,
amb remodelats espais docents que donaran prioritat a les innovacions
pedagògiques. Amb aquesta il·lusió en ment encetem el nou curs escolar
2022-2023, potser l’últim que passem en aquestes instal·lacions que tenen més
de 50 anys d’història.
L’altre
al·licient brolla de la nostra seguretat com a professionals altament
qualificats i en inesgotable formació personal i professional; docents amb una
clara meta que participen activament en programes Erasmus i sustenten el seu
treball en conceptes clau com per exemple la creativitat, la gestió de les
emocions, el benestar mental, la transversalitat de coneixements o la inclusió
educativa. En aquest sentit, hem recollit amb orgull el diploma que ens
acredita com a Centre Coeduca per la nostra implicació en la millora en la
igualtat a l’institut i per la defensa de la cultura de pau amb perspectiva de
gènere.
També ens
sentim orgullosos de la nostra inclusió aquest setembre en el llistat actualitzat
d’instituts que formen part del projecte Centre Digital Col·laboratiu, una de
les actuacions de referència del Pla Estratègic de Transformació Digital de
l’Administració de la Generalitat, que comportarà, en síntesi, l’aplicació de noves
ferramentes tecnològiques per a millorar la gestió y la coordinació dels
centres educatius.
Aquesta és la
mirada cap al futur que desitgem, que necessitem peremptòriament. Perquè
l’educació marca la vida de les persones i perquè ens neguem a acceptar que el
fracàs escolar puga derivar en un fracàs en la vida. «L’educació és l’única
solució», assegura Malala, premi Nobel de la Pau 2014. «Un xiquet, un
professor, un llibre i una ploma poden canviar el món».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada