dijous, 28 de gener del 2021

Entrevista amb l’alumna Blanca Alonso, Premi extraordinari al rendiment acadèmic

«Confie que entre tots puguem fer d’aquest món caòtic un lloc més pacífic i millor»

El passat desembre de 2020 l’Ajuntament d’Ontinyent va homenatjar un bon grapat d’estudiants de Primària i Secundària reconeguts per la Conselleria d’Educació amb els Premis extraordinaris al rendiment acadèmic, un reconeixement oficial concedit a aquells escolars amb un brillant expedient. Blanca Alonso Casanova, una jove que està cursant amb nosaltres 1r de Batxillerat Humanístic/Social, és una de les guardonades.

Molts serien els adjectius que podríem atribuir a Blanca: educada, simpàtica, molt voluntariosa, noble i amb una enorme capacitat d’organització, però també somniadora i amant de la improvisació, segons percepció de la mateixa jove. «Cada dia desperte amb un somni més», confessa, «i sincerament hauria de veure quin de tots és més desgavellat i més difícil».

Reconfortada per considerar sempre la vessant més positiva de les coses, anima la seua generació a no decaure i a fer realitat totes les seues il·lusions, ja que «no hi ha res impossible».

L’Andana ha volgut conéixer-la un poc més i ella, tan atenta i sol·lícita com sempre, ens ha atés gustosament.

Què suposa per a tu haver estat reconeguda amb el Premi extraordinari al rendiment acadèmic?

Quan al col·legi em van dir que era candidata a aquest guardó, no m’ho esperava i em va fer molta il·lusió. El premi no sols suposa una recompensa per l’esforç realitzat al llarg dels anys, sinó també una mostra de la meua evolució en el temps. Si es vol, es pot.

Quin és el secret per a obtenir tan bones qualificacions?

Secret? No hi ha cap secret, la veritat. Ja sabem tots el que cal fer si el teu objectiu és aconseguir puntuacions màximes: estudiar. El vertader repte no és seure a estudiar, sinó saber organitzar-se i conéixer el que pots exigir de tu en cada moment i en les circumstàncies on et trobes.

Tu no has cursat l’ESO amb nosaltres, sinó al Pureza de María. Què t’ha impulsat a elegir el nostre centre per a acabar la teua formació secundària?

La varietat d’assignatures optatives és molt bona, la veritat. De fet, una de les raons per les quals vaig decidir canviar fou per la possibilitat d’escollir assignatures del Batxiller Artístic, una modalitat que, en un principi, formava part dels meus plans.

I ara, després d’estar cinc mesos amb nosaltres, què et sembla l’IES L’Estació i la seua comunitat educativa?

A pesar de ser un ambient completament diferent del meu anterior col·legi, ha sigut un canvi molt positiu que m’ha ajudat a evolucionar. El professorat és excel·lent i els meus companys de classe han sigut una grata sorpresa. L’entorn i l’aprenentatge són immillorables.

En què inverteixes el teu temps d’oci? Els estudis t’ho permeten?

Com he dit abans, saber organitzar-se és la clau, encara que també és el més complicat de tot. Tot i que l’estudi és fonamental, també és necessari el coneixement personal, i açò s’aconsegueix mitjançant el temps lliure, que en el meu cas el dedique a pintar, llegir, escriure, ballar i fer surf.

Quina valoració fas de la joventut, de la teua generació o dels que són un poc més majors que tu?

Em sembla que som una generació fantàstica i que realment aspira a fer canvis en l’entorn, tot i que també ens queda un llarg camí per recórrer. No obstant això, de vegades tinc la sensació que som grans incompresos, ja que habitualment se’ns compara amb altres generacions. Només confie que entre tots puguem fer d’aquest món caòtic un lloc més pacífic i millor.

Com veus el teu futur?

Si diguera que tinc les idees completament clares, estaria mentint. Les nostres vides són molt mutables, però afortunadament dispose de tota una vida per a equivocar-me i tornar a començar, de manera que no tinc por del futur i confie a aconseguir les meues metes.

Amb aquest pensament tan positiu i optimista acomiadem Blanca. Moltes gràcies per concedir-nos l’entrevista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada