L’IES L’Estació participa
a Itàlia en la 5ª mobilitat del Projecte FABAS
El proper intercanvi d’experiències està programat per a finals de març a
Lituània
L’IES L’Estació ha tornat a viatjar a l’estranger
per a fer el seguiment del Projecte Erasmus KA 201, FABAS, que va ser
implementat fa uns cursos amb l’objectiu de buscar solucions efectives per a l’assetjament
i ciberassetjament escolar. Carregats de bones intencions i disposats a assimilar
tots els coneixements possibles, dos dels nostres caps d’estudis, Enrique Minguet
i Sara Ureña, es desplaçaren la setmana passada cap a Reggio Emilia, una gran ciutat
italiana que pertany a la regió d’Emilia Romagna, al nord del país.
Durant cinc jornades, al voltant de 25 participants de diferents nacionalitats
(francesos, lituans, belgues i espanyols) foren atesos per una entitat anomenada
Progetto Crescere, vertaders amfitrions d’aquesta cinquena mobilitat associada
al Projecte Europeu Fight Against Bullying At School. Amb aquests professionals
especialitzats en psicologia i neuropsicologia, Sara i Enrique pogueren constatar
quina és la seua metodologia per a millorar el benestar social de la comunitat.
«Progetto Crescere», explica Sara, «dona suport als centres educatius i a altres
comunitats mitjançant projectes on són fonamentals la comunicació positiva, les
emocions, la creativitat i les habilitats socials».
La seua estada en
aquesta regió italiana també els ha servit per a adonar-se de la importància de
prioritzar el treball cooperatiu en qualsevol àmbit de la nostra vida. En
aquest sentit, la cap d’estudis de l’IES L’Estació assegura que és així com «podrem
crear vincles, enfortir els lligams entre els membres de qualsevol col·lectiu i
promoure un sentiment de pertinença a la pròpia comunitat».
Altre dels guanys
que comporta la participació en el Projecte FABAS serà la materialització d’un producte
final, en el qual ja estan treballant, que consistirà en el disseny d’una guia
informativa per a famílies, alumnat i professorat, «on podrem consultar tota
classe d'informació relacionada amb la prevenció i la intervenció en casos de bullying
i ciberbullying en la comunitat educativa», comenta Sara.
Per a ella i
Enrique, les reunions que han mantingut amb tots els implicats han sigut molt profitoses,
ja que l’entitat Progetto Crescere els ha proporcionat una sèrie de ferramentes
que poden ser perfectament aplicables en el nostre context escolar, de manera
que amb tot aquest material es puga millorar la convivència entre la comunitat
educativa del nostre institut.
Una experiència
increïble que tindrà la seua continuïtat a Lituània el proper mes de març.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada