divendres, 18 d’octubre del 2013

Mariola Vila, cantant

Mariola Vila, una anunciada sorpresa musical



Mariola Vila és una alumna de segon de Batxillerat, però tots sabem que és també una magnífica cantant, una cantant amb una llarga experiència, malgrat els seus recents disset anys. Ho sabem des que, fa cinc anys, va eixir a cantar en la festa de Nadal del centre. Era llavors sols una xiqueta, però cantava i es movia per l'escenari amb unes taules d'autèntica professional. Ara sentir-la cantar, acompanyada per Cesc Cerdà a la guitarra o amb el grup Pink Paraband, és un autèntic luxe. A L’ANDANA estem convençuts que d'ací a poc temps farem per recordar algun detall de com era Mariola Vila quan estudiava a l'IES l'Estació, tan pareguda a molts i moltes altres alumnes, però al seu torn tan extraordinària i única.

"No puc recordar-me sense cantar. Des que tinc memòria que cante. Quan a penes parlava correctament, ja cantava. Ma mare escoltava la ràdio i la meua germana es posava CDs de música americana. Jo cantava, preferiblement en anglès. També m'agrada tocar la guitarra i el piano", afirma Mariola.

Quan vas cantar per primera vegada en públic? Com va anar aquella experiència?
Mariola: La primera actuació davant de gent desconeguda va ser al concurs de televisió Veo Veo. Jo tenia 10 anys. Hi vaig aconseguir quedar semifinalista, encara que també em vaig endur la primera gran decepció al món de la música. Per desgràcia, en aquest tipus de concursos, alguns concursants tenen amistats entre el jurat, i d'altres no en teníem. 
Quins són els teus projectes?
Pink Paraband
MariolaEn un parell de mesos aproximadament vorà la llum el primer disc del meu grup de blues i funk Pink Paraband, amb temes propis que tenen molt de ritme i esperit negre. També estic preparant-me per poder fer les proves d’accés a l'ESMUC de Barcelona i estudiar el grau superior de cant modern.


Sembla que tens un ventall de gustos musicals bastant ample...
Mariola: M'agrada el funk, el blues, el rock, el nu metal, el grunge, el heavy metal. Escolte moltíssima música, però solc fugir d’allò comercial, de la música d’usar i tirar.
Hi ha penjat un vídeo extraordinari a You Tube, d'un acústic amb el teu xicot, Cesc Cerdà.. 
Mariola: Cesc estudiava a l'institut. El vaig conèixer al meu grup de rock clàssic Roll n’Rock, abans de començar el curs passat. Ens vam interessar l’un per l’altre, pels gustos musicals en comú. I una cosa va dur a l'altra... el set de gener farà un any que estem junts.



A Mariola Vila li agrada: 
CantantsElla Fitzgerald, Billie Holiday, Amy Lee i Imelda May, i en veus masculines m’encanta Robert Plant, el cantant de Led Zeppelin, i el de Muse, entre d'altres.
GrupsKorn, Slipknot, Led Zeppelin, Nirvana, Evanescence, Alice In Chains, etc.
Cançons: Lithium (Evanescence), Strange fruit (Billie Holiday)
Si voleu escoltar Mariola, podeu buscar els seus vídeos a You Tube. Actualment, Mariola Vila és la cantant de Pink Paraband i Roll n’Rock, a més de la cantant del conjunt Tekila. Fa acústics amb el seu amic Cesc i d'ací a poc temps formarà part d’una nova orquestra. 







    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada