dijous, 3 d’octubre del 2013

Borja Pérez

Borja Pérez, exalumne del Batxillerat Artístic, us convida a la seua exposició al Teler

De l'IES l'Estació destacaria sobretot el bon ambient que es crea, entre els alumnes i els docents, afirma en una entrevista.

Borja Pérez. Foto: Mariola Montosa


Borja Pérez va acabar el "Batxillerart" (Batxillerat Artístic) fa dos cursos. Ara es troba cursant el segon curs d'Il·lustració a l'Escola d'Art d'Alcoi. El seu professorat el recorda bé, encara que era un jove discret que solia seure en les taules del final de l'aula. A més, ens va donar un bon ensurt: en les festes d'Aielo, fugint del bou, va patir una caiguda; se li va trencar el braç dret i va perdre totalment la mobilitat d'una manera que els metges creien definitiva. Un autèntic desastre per a qui volia ser pintor. Però van poder més les ganes de recuperar-se que les opinions mèdiques, i ara Borja es troba a plena marxa, forjant el seu futur com a il·lustrador.   

Quins són els teus projectes actuals?:
Borja: Ara mateix, tinc un parell de projectes professionals en marxa i algun que altre personal. Estem preparant conjuntament amb un amic escriptor, un recull de relats il·lustrats per a tot tipus de públic, tant infantil com adult. I l'altre projecte, remunerat, és en conjunt amb un mestre de disseny d'interiors de l'escola. Així també entre dos companys i jo estem il·lustrant un llibre per a portar-lo a la fira de Bolonya 2014. I també ja planificant noves il·lustracions per a la propera exposició, ja que estic posant-me en contacte amb una galeria de València. No és gens fàcil combinar-ho tot amb les classes, i les obligacions familiars...
 
Com veus el teu treball com a artista?
Borja: Jo no em considere artista, com s'ha entés tradicionalment; a mi m'agrada dir-me il·lustrador; m'agrada que les meues obres tinguen una aplicació pràctica, que comuniquen més enllà de les emocions, i que complementen productes, textos, etc. M' agrada molt el retrat, el realisme, però sobretot m'encanta la il·lustració imaginativa, surrealista. Qualsevol ferramenta es l'excusa perfecta per crear i sobretot comunicar, que és el fi de totes les meues il·lustracions.

Quin record guardes de l'IES l'Estació?:
Borja: De l'IES l'Estació destacaria sobretot l'ambient que es crea, entre els alumnes i els docents. És un lloc molt peculiar, on es fan moltes amistats i en el que et trobes agust, amb els amics que vaig fer i sobretot, en el meu cas, amb el que he aprés de les persones: de la tranquil·litat de Reme o Vicent Belda, a l'humor d'Ernest, o Paco, o Joan Cogollos; l'energia de Felipe o de Vicent Lladosa, i el tracte de tu a tu que he rebut de tots ells. Perquè al cap i a la fi, els coneixements s'obliden, si no els utilitzes, però el contacte amb les persones es queda. 

Què ens pots dir d'aquell accident amb el bou?
Borja: Als 16 anys em vaig trencar el braç...Començava com aquell que diu a tindre clar que volia que el meu treball giravoltara entorn al dibuix. Desgraciadament vaig perdre la mobilitat de la mà dreta durant quasi sis mesos, i gràcies que amb la rehabilitació tot es va curar; però els mestres que vaig tindre en aquella època només van fer que posar-me facilitats per poder seguir, van ser uns mesos durs, però les xarrades que vaig mantindre amb alguns d'ells m'ajudaren a eixir més reforçat, i a lluitar més per aconseguir les meues metes.

A4MANS (del 4 al 30 d’OCTUBRE)
Inauguració: divendres 4 d’Octubre a les 20’00h Galeria d’Art del Centre Comercial El Teler d’Ontinyent
Inauguració de l'exposició “A4MANS” de Borja Pérez i Mariola Beneyto a la Galeria d’Art del Centre Comercial El Teler.

Una exposició a quatre mans, on els dos artistes exhibiran les seues obres i al mateix temps intervindran conjuntament en una obra creant un “cadàver exquisit”. El discurs artístic parteix de la il·lustració però cadascú té uns referents diferents i un estil propi molt marcat. Un cadàver exquisit té la facultat de revelar la realitat inconscient dels artistes que l'han creat.

Vos convidem a veure el resultat del treball conjunt i per separat dels dos artistes. Tindrem música en directe a càrrec de KYUBI Records.

Take away: les obres serán de preu reduït, i es poden adquirir el mateix dia de la inauguració.

Vos esperem!!

Borja Pérez, Ontinyent 1994, estudia a l’EASD d’Alcoi. En les seues il·lustracions, gravats i pintures apareixen personatges propis d'un imaginari surrealista i oníric.

Mariola Beneyto, Ontinyent 1986, Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, 2010. Les seues obres tenen com a punt de partida la meditació, Mariola, busca que circule l'energia per a crear móns fantàstics que es barregen en realitats il·lògiques.
  
Col·laboren: Centre comercial El Teler, CORBISA, TENDAVINS, Gonzalo Ferri S.A, PADRAO Formal, Agustín Albert-abogado, Video-Club Argent, KYUBI RECORDS, XUS FRANCÉS.

Mariola Beneyto i Borja Pérez, "a quatre mans". Foto de l'acte: Mariola Montosa



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada