dimarts, 23 de gener del 2024

Coneixent més Leyre Tortosa, Premi Extraordinari en ESO

«Sempre he defensat els meus principis i allò que em fa diferent de la gent que m’envolta»

Leyre, acompayada per la cap d'estudis,
el director, l'alcalde i el regidor d'Educació

L'alumna de l'IES L'Estació Leyre Tortosa García va arreplegar el passat mes de desembre el diploma que la reconeix com a "Premi Extraordinari de Secundària", que concedeix la Conselleria d’Educació, en obtenir una nota mitjana de 10 en el darrer curs de l'ESO. L’alcalde de la localitat, Jorge Rodríguez, i el regidor d’Educació, Ferran Gandia, van ser els encarregats de lliurar el premi al Museu del Tèxtil de la Comunitat Valenciana. En l'acte van ser reconeguts 21 alumnes més de Secundària i Primària amb un currículum escolar impecable.

Aquesta ontinyentina, una jove que ha sabut envoltar-se d’aquelles companyies que més li han convingut, és una estudiant oberta de ment en tots els sentits i una apassionada de qualsevol disciplina. «Sempre m'ha agradat escriure i llegir, com també fer ciència i dibuixar», ens explica. «Ara, en plena adolescència, he començat amb la música. És a dir, mai he dit que no a aprendre coses noves».

És aquesta seguretat la que ha fet que haja adquirit al llarg del temps una personalitat molt marcada. Independent des que era menuda, Leyre ha sabut ignorar certs comentaris malintencionats que pretenien destruir la seua personalitat. «Sempre he defensat els meus principis i allò que em fa diferent de la gent que m’envolta», assegura amb una maduresa no habitual en la adolescència.

Hui desitgem conéixer-la a través de les seues paraules; per això, L’Andana ha mantingut amb la jove un encontre que reproduïm tot seguit.

Què suposa per a tu haver rebut aquest reconeixement de la Generalitat?

Aquest premi implica un camí sobre el qual continuar caminant. No és el final d'una etapa; més bé, el principi d'una altra. Encara em queden molts estudis per davant i no puc parar-me a pensar ací.

Quin és el teu secret per a destacar d’aquesta manera?

Per a aconseguir bons resultats cal fer un esforç i, sobretot, ser constant. Hem arribat a un nivell on hem de tindre autoconsciència, saber del que som capaços i, per contra, conéixer les nostres necessitats. Saber ser objectius amb els nostres treballs, acceptar que ens equivoquem i aprendre dels professors són tasques crucials per a mantenir un bon rendiment acadèmic.

Per les teues paraules deduïm que, tot i que el mèrit és teu, també saps valorar el suport extern que reps.

Durant els quatre cursos de l'ESO, he estat acompanyada de certs companys, companyes, professors i professores que han fet que no perda la il·lusió d'aprendre. També, naturalment, voldria agrair a la meua família i amics, que han estat al meu costat encara que jo no cridara ajuda.

Tot i que encara estàs cursant 1r de Batxillerat, tens clar el teu perfil d’eixida en acabar a Secundària postobligatòria?

La veritat és que no sé què vull estudiar. Estic en un batxiller de ciències perquè m'agraden molts àmbits que la ciència engloba. No obstant això, no descarte que el meu cap canvie d'opinió d'ací a uns anys. Ara estic tractant de llevar pedres del camí, descartar les coses que no m'agraden tant com altres.

Com a professor teu, i també pels teus comentaris, advertisc que eres una persona molt madura. Com veus la joventut, la teua generació, que et rodeja?

Freqüentment la societat ens associa trets comuns que moltes vegades es compleixen. En plena adolescència, molta gent busca fer el mateix que tots, i moltes vegades no té cap sentit. No obstant això, sempre hi ha algú que s'adapta a tu, i ací és on comencen les bones amistats.

Moltes gràcies  per concedir-nos aquesta entrevista i molta sort per als propers anys, crucials per al teu futur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada