Portada de l'àlbum |
El Departament d’Anglés de l’IES L’Estació
ha volgut aprofitar la crisi del coronavirus perquè l’alumnat aprenga de forma
significativa a partir d’una experiència que ha viscut en primera persona. Per
aquest motiu, Cristina Calatayud va crear en el mes d’abril un àlbum
monotemàtic al voltant del qual la docent va programar diverses activitats
relacionades amb la pandèmia de la COVID-19.
Entre els continguts que els estudiants
van poder treballar durant la quarantena, podem trobar-hi els següents: reflexionar
sobre la sanitat que tenim al nostre país, investigar sobre els símptomes que
causa aquesta malaltia, indagar en la forma més adequada per a prevenir-la,
valorar de quina manera han canviat les relacions interpersonals i els hàbits
de consum o agrair la heroïcitat d’aquells treballadors que, sempre en primera
línia, han estat al peu del canó.
Segons ens ha contat la nostra companya,
una de les activitats més destacades va ser la del visual thinking o
pensament visual, una ferramenta que ens permet aprendre a través de les
imatges i que consisteix a exposar idees per mitjà de dibuixos senzills i
fàcilment reconeixibles.
Aquesta iniciativa, adreçada a tota la
Secundària, també va arribar a l’alumnat de Batxillerat, molt pendent de les imminents
proves EBAU. D’aquesta manera, els estudiants més majors han pogut adquirir un
vocabulari nou relacionat amb la pandèmia.
Sens dubte, una activitat amb la qual s’ha
pretés vincular els continguts curriculars amb la realitat dels més joves.
Si vols veure l'àlbum, punxa ACÍ.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada