JuanLu Belda, Raúl Ojeda, Iván Perez i
Jordi Llopis, que estan cursant enguany 2n de Desenvolupament d’Aplicacions Web
a l’IES L’Estació, han quedat tercers en el GoogleHashCode, una competició organitzada
anualment per Google on es plantegen diferents reptes informàtics que els
estudiants inscrits, utilitzant un determinat llenguatge de programació, han de
resoldre amb creativitat i coneixements tècnics. El repte de la present convocatòria
era descobrir per a GoogleBooks la manera més idònia per a indexar amb la menor
velocitat possible llibres procedents de
múltiples biblioteques, editorials o tendes.
Els quatre joves, congregats en un equip anomenat
BASE64, participaren a Alacant des de la seu de l’empresa Everis, que va crear
un HUB —lloc on els participants es troben físicament per a poder concursar durant la competició— amb deu equips que gaudiren de l’experiència.
Amb un resultat de 21 milions de punts (la puntuació màxima mundial ha sigut de
27), JuanLu, Raúl, Iván i Jordi obtingueren la tercera posició dins d’aquest
HUB.
L’objectiu del concurs, que es convoca internacionalment,
no sols és compartir amb altres programadors alternatives i propostes diferents
per a solucionar reptes, sinó també planificar en equips coordinats les tasques
que comporta la resolució del desafiament informàtic. És així com Google
identifica les ments més obertes que afronten els problemes de forma
extraordinària. “Per als nostres alumnes”, comenta Yolanda Monerris, “aquest
treball dinàmic i en equip, on posen en comú les seues habilitats amb altres
programadors, és un ingredient imprescindible que els ha permés millorar les
seues capacitats de superació personals i tècniques”.
Hash
Code va ser creat l’any 2014 per alguns enginyers de l’oficina de Google a França,
els quals van idear una competició de codificació que els motivara en el seu treball
diari. En la competició d’enguany han participat al voltant de 10.000
programadors de tot el món.
Des
del centre agraïm als membres de l’empresa Everis la magnífica acollida que van tindre amb
els nostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada