divendres, 8 de març del 2013

EL FUTBOL FEMENÍ, DISTINGIT EN EL

 DIA DE LA DONA




La Regidoria d’Igualtat de l'Ajuntament d'Ontinyent ha distingit l’Ontinyent Club de Futbol Femení A i B  amb un reconeixement amb motiu de la celebració del Dia de la Dona. Des del club, l’exalumna de l’IES l’Estació, Nerea Ribera Navarro, recordava que, a partir dels 12 anys, les xiquetes que practiquen el futbol federat tenen dificultats per seguir practicant-lo, i reivindicava que “les dones volem ser millor vistes i també més recolzades al món de l’esport”.
Per aquest motiu, des de L’ANDANA, hem tingut l’oportunitat d'entrevistar dues alumnes de l’IES l’Estació de quart d’ESO, dues joves promeses de l’Ontinyent Femení: Andrea Robles Amo i Imma Ferrero Gramage, que ens parlaran una mica del seu esport i que aprofiten l’ocasió per animar altres xiques a seguir el seu exemple.   


Andrea Robles i Imma Ferrero

Des de quan jugueu a futbol?
Andrea: Des de sempre, des que tenia cinc anys. Primer amb els xiquets en l’escola; després en equips femenins. Vaig jugar al València CF fa dues temporades. Em va agradar molt; vaig aprendre molta tècnica, a valorar la funció de l’equip, a formar-me com a futbolista...
Imma: Jo també, mon pare, Enrique Ferrero, i ma tia, Mari Carmen Gramage, que és entrenadora, m’hi van animar. M’encantava jugar de petita amb la meua germana Míriam i amb la meua cosina Sara, que són més majors que jo.
Hi ha molta diferència entre el futbol femení i el masculí?
Andrea i Imma: De petits no es nota, però després el xics desenvolupen una major intensitat física, una major agressivitat. Però el futbol femení pot tenir la mateixa qualitat i és tan divertit de jugar... Quant a la repercussió pública i al suport de les institucions, sempre estem en segon o tercer lloc; per exemple, ens va costar bastant que ens deixaren jugar al Clariano.
Quins són els vostres models futbolístics?
Andrea: M’encanta Messi, especialment quan juga per al seu equip; és ràpid, condueix el baló d'una manera perfecta; té un caràcter humil...
Imma: Jo preferisc més jugar a futbol que veure’l. El meu model són les xiques del meu equip. M’encanta jugar a futbol, em serveix per desconnectar de les classes; hi ha molt bon rotllo en l’equip. Per això volem animar altres xiques a jugar amb nosaltres. L’Ontinyent necessita més xiques per als seus equips. Ànim! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada