dilluns, 25 de març del 2013

2a EDICIÓ DEL CONCURS DE MICRORELATS

Els departaments de Valencià i de Castellà han organitzat també enguany la segona edició del "Concurs de Microrelats". La primera edició, de 2012, va ser guanyada per Ioan Bogdam Prutean i per Paula Gramage Sanchis, en ESO, i per Paula Ribelles i Inés Cambra, en les categories de Batxillerat i Cicles formatius. Des de L'ANDANA, us animem a participar-hi i a col·laborar amb els vostres escrits. Ànim!

BASES DEL CONCURS 
1. Has de ser alumne o alumna de l’IES l’Estació, de qualsevol nivell, curs o estudi. Hi haurà dues categories: a) ESO,  b) Batxillerat i Cicles formatius. 
2. Pots presentar el teu treball en valencià i també en castellà.
3. La temàtica del microrelat és lliure. No obstant això, tots el microrelats hauran d'acabar amb la frase següent: “.... quan vaig obrir els ulls, ja no estava.”. O en castellà: “... cuando abrí los ojos, ya no estaba.”.
4. L’extensió no ha de sobrepassar les deu línies (entre 100 i 130 paraules).
5. Ha de lliurar-se, en document adjunt, en format word o PDF, al següent correu: landanadelestacio@gmail.com . El nom de l’autor o de l’autora sols apareixerà en l’assumpte del missatge, amb el nom del relat.
Exemple:

Per a

Assumpte
Autor: Joanot Martorell – Relat: “El somni de Tirant”
Adjunta fitxer

6. La data límit de lliurament: abans de les 24 h de dilluns 21 d'abril de 2013.
7. Hi haurà premi en metàl·lic per als dos millors microrelats de cada categoria.

 ORIENTACIONS PER ESCRIURE UN MICRORELAT
  1. Un microrelat és una història breu; només necessita unes poques línies per ser explicada.
  2. Un microrelat, com tots els relats, té plantejament, nus i desenllaç, i el seu objectiu és resoldre el conflicte que s'ha plantejat en les primeres línies.
  3. Cal evitar la proliferació de personatges. Per a un microrelat, tres personatges ja són multitud. Tanmateix, l'elecció depèn de tu.
  4. El microrelat té normalment un sol escenari, dos com a molt. Són rars els microrelats amb escenaris múltiples.
  5. Un microrelat és, sobretot, un exercici de precisió; per això, és recomanable seleccionar bé els detalls amb què descriuràs espais i personatges.
  6. El títol és essencial. No ha de ser superflu, sinó que ha d'estar estretament vinculat amb la història que es contarà.
  7. Encara que l’extensió és reduïda, els microrelats transmeten habitualment molt de significat; és a dir, narren una història breu però de gran abast.
  8. És recomanable fugir dels tòpics. No s'escriu un microrelat per explicar alguna cosa que ja s'ha dit mil vegades. Per tant, cal ser el més original possible.
  9. Si no se t'ocorre alguna història, t'aconsellem el següent: imagina un personatge davant d'un conflicte determinat (robatori al museu, accident de cotxe, naufragi a alta mar, persecució a la selva ...). A continuació, recrea mentalment la història fins que, al imaginar-la, la pugues viure com una cosa real, interessant i emocionant.
  10. Molt important: no s'ha de començar a escriure sense tenir la història creada. Aquest és un error que es comet molt sovint i és la causa d'històries esfilagarsades, fluixes, faltes d'interès i previsibles. Molts escriptors expliquen que passen tant o més temps imaginant la història com escrivint-la.
  11. Un cop la història ha estat creada en la teua ment i és interessant i rica en detalls (imatges, sorolls, diàlegs i sensacions), arriba el moment d'escriure.

GUANYADORS DE LA PRIMERA EDICIÓ:






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada