dilluns, 10 de juny del 2019

Acomiadament a Ruth Jahoda, auxiliar de conversa de l'IES L'Estació

Departament d'Anglés de l'IES L'Estació, amb Ruth Jahoda
L'IES L'Estació ha comptat enguany amb la col·laboració d'una auxiliar de conversa que ha donat suport al Departament que coordina la professora Cristina Calatayud. Es tracta de Ruth Jahoda, una jove estudiant universitària de Glasgow (Escòcia) que ha impartit classe oral d'anglés a l'alumnat de 1r i 2n d'ESO. Nou mesos després de la seua arribada, els que han sigut companys durant un curs s'han acomiadat com toca d'aquesta xica de vint anys que ha estudiat francés i espanyol: agraint-li la tasca desenvolupada a les aules.
L'Andana ha volgut entrevistar-la perquè ens conte com ha anat aquesta convivència entre alumnat i professorat.
Què destacaries de la teua estància a Espanya i en aquest institut?
La bondat i l'amabilitat de la gent espanyola. Des de la meua arribada, els professors m'han ajudat a sentir-me molt a gust. A més, ha sigut un plaer ensenyar els alumnes, tot i que ells també m'han ensenyat a mi. Mai ho oblidaré: ha estat una experiència genial.
Què diferències observes entre els joves d'ací i els del teu país?
Una pregunta complicada. Jo crec que hi ha algunes diferències. Ací, per exemple, l'alumnat té una relació diferent amb els seus professors, més personal, més de tu a tu. En Escòcia, en canvi, la relació és més formal. De fet,els estudiants no criden els docents pel seu nom, sinó pels cognoms. A més, en aquest país són més treballadors, tenen més exàmens i el nivell d'exigència és superior.
Què trobaràs més a faltar?
Aprenent a ballar dances escoceses
Sens dubte, la gent d'ací, la vida espanyola i el tracte que m'han donat. Els companys que he tingut a l'institut m'han convidat a les seues cases per a menjar paella, m'han ensenyat la cultura nacional i les tradicions locals, m'han mostrat pobles com Bocairent... Particularment, vull donar les gràcies al director, Pere Vañó, per ajudar-me i per facilitar la meua estància des del moment en què vaig arribar a Espanya. I per descomptat, agrair la complicitat dels meus companys de departament: Manel, Anna, Adela, Rosana, PatriSilvia i Cristina.
Quins plans de futur tens?
Quan acabe l'estiu, tornaré a Escòcia i acabaré allí la carrera. Després d'obtenir el títol m'agradaria tornar a Espanya per poder treballar de nou.
Molta sort, Ruth. I ací, ja saps, sempre seràs benvinguda. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada