Vicent, que agraeix enormement l'ajuda de Pepe Sampío |
El primer alumne que ha
realitzat enguany les pràctiques de postgrau ha sigut Vicent Pérez Calabuig, que
ha tingut el plaer de compartir quasi tres mesos amb el seu tutor al centre, el
professor de Matemàtiques Pepe Sampío. Natural de Beneixama, aquest jove de 29
anys de tracte afable es va formar a l'institut de Biar mentre compaginava els estudis de música al Conservatori Professional d’Ontinyent,
la qual cosa ens indica la inclinació de Vicent per aquest art. De fet, ha
participat en diferents agrupacions musicals des de ben menut i actualment continua
tocant amb la banda del seu poble i cantant a l'Orfeó Universitari de València,
una ciutat on ha continuat amb els estudis de tuba. Entre altres aficions podem
destacar la pràctica de l'esport amb amics. Les seues preferències: el bàsquet,
el futbol, el voleibol o qualsevol esport que es jugue amb raqueta.
Pel que fa a la seua educació superior, en finalitzar l'etapa secundària es
va desplaçar cap a la capital per estudiar la Llicenciatura en Matemàtiques a
la Universitat de València. Recentment, ha conclòs la seua formació amb el
Doctorat en Matemàtiques a la mateixa universitat.
L'Andana ha pogut parlar
amb ell perquè ens transmeta les seues impressions sobre aquesta experiència
que, de segur, mai oblidarà.
Què et va impulsar a especialitzar-te en Matemàtiques?
La veritat és que les Matemàtiques sempre han sigut l'assignatura on més
gaudia estudiant. M'encantava jugar amb els números de les matrícules, de les
dates, dels codis de barres... Resulten molt divertides i si ens fixem estan
per tot arreu, però amagades.
Com tota activitat laboral, resulta imprescindible una adequada formació
per exercir en ella. Amb aquest màster tenim l'oportunitat d'enfrontar-nos com
a docents davant d'una classe. Ha sigut un repte molt apassionant; llàstima que
haja durat poc. De fet, és una de les coses que canviaria del màster, que
tinguera un enfocament més pràctic.
Com valores el teu pas per l'IES
L'Estació?
Tinc
molt bon record de la meua etapa musical a Ontinyent. D'alguna manera,
tornar-hi ha sigut com retrobar-me amb l'ambient que hi havia al Conservatori.
Açò ha vingut propiciat, evidentment, per la grata acollida de l'alumnat i de tot
el personal docent i d'administració de l'IES. En especial, he pogut comptar
amb l'ajuda i ensenyament de Pepe, que ha sigut un vertader guia en aquestes
pràctiques.
Alguna anècdota que es puga
contar durant aquests mesos de classes i convivència amb professors i alumnes?
Impartir classes és una tasca molt dinàmica que permet la vivència d'un fum
d'anècdotes. Alhora, també és molt intensa… Crec que allò que més m'ha colpit
és anar-me’n a dormir moltes vegades amb les cares dels alumnes donant-me
voltes pel cap.
Un alumnat a qui serà complicat
motivar... O no?
En tot cas, és per a mi una motivació! Les matemàtiques han patit l'estigma
social de ser l'assignatura odiada per tots. L'altre dia llegia que havien
inventat unes ulleres perquè els daltònics pogueren percebre tota la gamma de
colors correctament. Crec que amb les adequades ulleres els alumnes poden
observar la bellesa de les matemàtiques.
Com a futur docent, quina opinió
tens sobre el sistema educatiu actual? Queda molt per avançar?
Sens dubte, és necessària una estabilitat normativa i un consens per poder
construir un sistema educatiu que no estiga influenciat per interessos
partidistes. Avançar? La clau la tenim a ITACA…, la cançó de Lluís Llach: “més lluny, sempre molt més
lluny, més lluny del demà que ara ja s'acosta. I quan creieu que arribeu,
sapigueu trobar noves sendes”.
Com es perfila el futur?
Vicent, rodejat de l'alumnat de 4t Acadèmiques |
Algun consell per a l'alumnat al qual has impartit
classe aquests mesos?
Els diria que aprofitaren al màxim aquesta etapa. Ara mateix són esponges
de coneixement. Tot el coneixement que adquirisquen els farà ser més lliures en
un futur.
Doncs, queda dit. Moltíssimes gràcies, Vicent, per
la teua implicació en el nostre centre i molt bona sort en el futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada