Aprendre a detectar problemes, desenvolupar habilitats socials
com a persona mediadora o dur a terme una intervenció per a aclarir una
situació conflictiva. Són alguns dels objectius que han pogut treballar-se en
el Taller de mediació que ha programat l’AMPA de l’institut aquest mes de març per
a l’alumnat de 2n d’ESO. El curs, que ha comptat amb el suport de Vicedirecció,
del Departament d’Orientació i de la coordinadora d’igualtat i convivència, ha
estat impartit per Miranda Rodrigo Gallego, educadora infantil, mediadora
educativa i formadora de Pon Solución, una empresa valenciana especialitzada en
la resolució de conflictes en l’àmbit escolar i familiar. «Amb aquest projecte»,
asseguren des de Direcció, «es pretén facilitar una sèrie d'eines i
estratègies per a ajudar els estudiants en la resolució de conflictes
que, normalment, surten en la convivència diària, tant a classe com a la resta
de contextos quotidians».
Sota el títol Mediem?, el taller emprà una metodologia
vivencial i activa que va possibilitar als participants intervenir en situacions
reals gràcies a la tècnica de la dramatització, més comunament coneguda com a
joc de rol. A més, l’activitat va permetre treballar altres aspectes com ara l’escolta
empàtica o aprofundir en les tècniques més adients per a resoldre els
conflictes plantejats. «Miranda va connectar molt amb els alumnes, que van
gaudir de totes les dinàmiques que els va proposar. Per tant, la felicitem pel
gran treball que va fer», indiquen des del centre.
Aquest taller ha sigut possible gràcies a les subvencions
que els municipis valencians han rebut de Conselleria per a realitzar activitats
de suport educatiu que compensaren els efectes negatius del confinament que vam patir l’any passat. L’ajuda econòmica aprovada
també ha servit en el nostre cas per a l’extraescolar de futbet, fent possible
l’adquisició de nous materials esportius que milloraren la situació dels
jugadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada