"L'educació és molt més
que una «revàlida»", assegura el director
de l'IES l'Estació durant la inauguració del curs escolar
A partir de 2018, l'alumnat de 4t i 2n de Batxillerat haurà d'aprovar-la
per obtindre el títol i continuar estudiant.
Al voltant de 700 alumnes de l'IES l'Estació han començat aquest dijous un nou curs
escolar marcat per la controvertida LOMCE, llei aprovada pel ministre José
Ignacio Wert en desembre de 2013 que enguany s'ha d'implantar en segon i quart
de l'ESO i en segon de Batxillerat, fins ara regulats pel sistema de la LOE. Un
dels punts més conflictius de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat
Educativa és la realització de proves externes per part dels estudiants que
finalitzen la secundària obligatòria i postobligatòria. Una prova que no té tot
el suport dels docents, dels pares i mares i de l'alumnat, que des de fa mesos
mostren la seua desconfiança cap a un examen del qual no es coneixen, a hores
d'ara i amb exactitud, les característiques, el disseny i els continguts. "L'educació és molt més que una «revàlida»",
assegura Pere Vañó, director de l'IES l'Estació des de fa quatre anys, per a
qui aquestes avaluacions presenten més interrogants no resolts. "Qui farà
l'avaluació externa? Es relegarà la feina del professorat a «preparar» l'examen
final? Quin tipus d'exàmens hi haurà? Seran exàmens «Test»? Com s'avaluaran
«totes» les competències bàsiques?", planteja Vañó, qui afirma també que
"aquesta mesura casa amb els models educatius més mercantilistes i de fort
arrelament al món anglosaxó".
Altra de les novetats que porta el nou curs escolar ha sigut la
materialització del programa #XarxaLlibres, un programa de gratuïtat de llibres de text que ha posat en
funcionament enguany la Conselleria d'Educació,
Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i que permet la creació
d'un banc de llibres i altres materials curriculars per a l'alumnat de Primària,
Secundària i Formació Professional Bàsica. Cal recordar que s'han beneficiat
d'aquest programa totes aquelles famílies que van comprar els llibres al
principi del curs anterior i els han tornat en bon estat, cosa que els ha
atorgat el dret de cobrar un màxim de 200 euros, rebuts en dos fases, i
d'aconseguir llibres gratuïts per al curs 2016-2017. El director de l'IES
l'Estació ha recalcat, en aquest sentit, l'esforç que han fet les persones que
han format part de la comissió del Banc de Llibres (AMPA i professorat).
"Des que va acabar el curs passat, s'ha estat treballant intensament a l'institut perquè les
famílies de l'IES l'Estació adherides a aquest projecte puguen tindre els seus
llibres gratuïts", ha declarat el director.
Pere Vañó, que afronta amb il·lusió
els pròxims quatre anys en el càrrec, ha fet un balanç molt positiu de l'etapa
anterior, destacant "els excel·lents resultats acadèmics que
s'estan aconseguint, amb una taxa gairebé nul·la d'abandonaments a l'ESO, i
l'enorme capacitat organitzativa de les famílies, el professorat i l'alumnat per
desenvolupar tota mena d'activitats extraescolars a un nivell qualitatiu molt
alt". El director del centre també ha mostrat la seua satisfacció per la
recuperació del transport públic i la creació d'un itinerari escolar segur.
Ara, els reptes educatius de l'IES l'Estació són dotar totes les aules amb el seu material audiovisual corresponent i obtindre una resposta positiva de la Conselleria per a la rehabilitació i adequació de les instal·lacions.
Mentrestant, us deixem amb unes quantes instantànies de l'inici de curs i, personalment, desitge que aquesta nova etapa de l'Andana, que comença hui, siga tan fructífera com l'anterior.
Fernando Moreno Niclós
|
Imma Pérez amb 1r ESO A |
|
Pep Nàcher amb 1r ESO C |
|
Pilar Asensio amb 2n ESO A |
|
Antonia Llinares amb 2n ESO B |
|
Els alumnes de 2n ESO C |
|
Alumnes de 3r ESO |
|
Alumnes de 3r ESO |
|
Alumnes de Batxillerat |
Un gran començament, Fernando. Enhorabona!
ResponEliminaGràcies, amic
Elimina