Nous premis per a l'alumnat
d'Informàtica de l'IES l'Estació
L'alumnat d'SMX I DAW, segon i tercer lloc en
el Concurs de robòtica de l'EPSA a Alcoi
L’alumnat de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (1r de Grau Mitjà) de Desplegament d’Aplicacions Web (2n de Grau Superior) han quedat en
segon i tercer lloc en el II Concurs de Robòtica
de l’EPSA, organitzat pel Campus Universitari d’Alcoi de la Universitat
Politècnica, en l’entorn de la Setmana de la Ciència, celebrada el passat mes
de novembre.
L'IES l'Estació va participar amb un total de catorze alumnes, repartits en quatre equips; cada equip ho ha fet amb un robot diferent, un realitzat amb peces
Lego i tres amb robots de disseny lliure. Els premis s’han aconseguit
en la categoria de disseny lliure. L’alumnat
premiat ha sigut guardonat amb un joc de
material electrònic d’iniciació a la robòtica, a més de rebre la felicitació
per part dels organitzadors pel entusiasme i mestria mostrades.
L’objectiu principal dels robots mòbils construïts
(anomenats traçadors de línies) és aconseguir que completen una sèrie
de circuits en el menor temps possible, tot seguint una línia dibuixada en el sòl.
Sobre els circuïts dibuixats en negre sobre un fons blanc en un tauló de fusta, els robots són capaços de
distingir mitjançant l'ús de sensors d'infrarojos on és la línia que traça el
contorn del circuit, i han de seguir-la per completar una volta el més ràpidament
possible sense eixir-se’n.
Segons explica el professor responsable de l’IES l’Estació, Pere
Crespo, “Hem estat més de dos mesos preparant el concurs en hores extraescolars i
amb molt d'entusiasme per part de l’alumnat participant. Per la meua part,
vull felicitar a tots els alumnes que han participat al grup de robòtica perquè
m'ho he passat genial amb ells durant la preparació i al concurs. Tot ha estat
molt emocionant i estic molt orgullós de la faena feta i que estic segur que
seguirem fent per a futures fites".
El único comentario sin duendes del sistema binario es:
ResponEliminaSería mi primer o segundo año de comenzar en este trabajo puramente vocacional de profesor. Me endiñaron la literatura de 1 ª de BUP para completar el horario de las clases de Griego. Al fondo del aula se sentaba un chavalín callado (los que suela guardar silencio son los que más cosas tienen que decir, al igual que los bocazas no sueltan más que sandeces una tras otra en un despiadado intento de sobresalir por la fuerza) y con una extremada educación innata. Escuchaba, se dedicaba a escuchar con una mirada concentrada. Escuchar es la primera y esencial condición de los sabios. Y de aquellos que se sentaban en primera fila poco o nada se sabe hoy.
Con el tiempo tengo el privilegio de compartir claustro con aquel chavalín del cual sé por diversas fuentes que ha desarrollado una inteligencia tan brillante que raya con la genialidad. Tanta que los mediocres algún día le llamarán loco.
Gracies Pere
Rafael López