Qui dubta encara de l’innegable pes de la música en les nostres vides? Els menuts
de 1r d’ESO matriculats en l’assignatura de Francés, no. És per això que la
professora Júlia Sanchis Tolsà ha emprat la lletra d’una cançó francòfona com a
recurs textual per a desenvolupar les destreses idiomàtiques del seu alumnat. «L'objectiu de
l'activitat», ens comenta Júlia, «era, més enllà de treballar la cançó a
classe, motivar l'alumnat i, malgrat les circumstàncies actuals, realitzar
activitats dinàmiques i lúdiques».
La peça musical
en qüestió es titula Liberté, Egalité, Fraternité, en al·lusió al lema oficial
de la República Francesa instaurat durant la Revolució. La lletra de la cançó, del
grup Les Enfantastiques, va ser treballada, en primer lloc, a l’aula per
a enregistrar després les veus dels estudiants dins de la mateixa classe. Per
tal de completar el muntatge del vídeo, cada xiquet o xiqueta gravà a sa casa
un fragment de la cançó mentre improvisava una coreografia.
Et voilà, ja tenim l’activitat realitzada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada