dijous, 7 de febrer del 2019

L'observació de la natura possibilita a l'alumnat de Plàstica la construcció de diversos polígons regulars

Alumnat de 3r ESO B
Procés de creació
Els joves de 3r d'ESO de l'IES L'Estació, sota la supervisió de Cristina Garrido, professora d'Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, han construït aquest trimestre diversos polígons regulars que han col·locat com a decoració en una de les parets de l'aula. L'activitat, integrada dins del bloc de continguts dedicat a la geometria plana, ha permés als estudiants conéixer algunes nocions relacionades amb el concepte de lloc geomètric: les paral·leles i les perpendiculars, la mediatriu, la bisectriu, el teorema de Thales...
"En un primer moment, els alumnes aprengueren a construir polígons regulars sobre el paper", ens explica Cristina, "tot i que després havien de treballar sobre la fusta el polígon elegit (pentàgon, heptàgon, decàgon...) i superposar amb la llana la estrella o les estrelles pròpies de cada figura".
Però l'activitat ha anat més enllà, ja que gràcies a aquest treball han pogut comprovar com la geometria, una rama de les matemàtiques, està present de forma oculta no sols en l'art, sinó també en la natura: en la estructura hexagonal d'una molècula d'aigua en congelar-se, en la cristal·lització d'alguns minerals com ara l'aragonita o en la configuració de les bresques que construeixen alguns himenòpters.
Sens dubte, tot un projecte vivencial que ha possibilitat treballar amb materials i recursos propers a l'alumnat. 


3r ESO A
Rematant la feina
Un floc de neu
Una bresca
El resultat final
Aragonita

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada