Els guanyadors de l'any 2014: Carlos i Paula, amb Fernando Moreno |
Ja tenim ací la nova edició, la quarta!, del Concurs de Microrelats, que organitzen conjuntament els Departaments de Castellà i de Valencià. El curs passat, Carlos Tortosa Micó va obtenir el primer premi en la categoria ESO amb el relat "Océano de letras"; mentre que, en la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius, la guanyadora va ser Paula Doria Borrell amb el relat "Escucha".
Des de L'ANDANA, us animem a participar-hi. Ànim!
BASES DEL CONCURS
1. Has de ser alumne o alumna de l’IES l’Estació, de qualsevol nivell, curs
o estudi. Hi haurà dues categories: a) ESO, b) Batxillerat i Cicles
formatius.
2. Pots presentar el teu treball en valencià i també en castellà.
3. La temàtica del microrelat és lliure. No obstant això, tots el
microrelats hauran de contenir les tres paraules següents en l'ordre que
siga, tot adequant el gènere i el nombre: "llòbrec", "terrat",
"histèria". O en castellà: "lóbrego", "buhardilla", "histeria".
4. L’extensió no ha de sobrepassar les deu línies (entre 100 i 130 paraules).
5. Ha de lliurar-se, en document adjunt, en format word o PDF, al següent correu: landanadelestacio@gmail.com . El nom de l’autor o de l’autora sols apareixerà en l’assumpte del
missatge, amb el nom del relat.
Exemple:
Per a
|
|
Assumpte
|
Autor: Joanot Martorell – Relat: “El somni de
Tirant”
|
Adjunta fitxer
6. La data límit de lliurament: abans de les 24h de divendres 17 d'abril de 2015.
7. Hi haurà premi en metàl·lic per als dos millors microrelats de cada
categoria.
ORIENTACIONS PER ESCRIURE UN
MICRORELAT
1.
Un microrelat és una història breu; només necessita unes poques línies per
ser explicada.
2.
Un microrelat, com tots els relats, té plantejament, nus i desenllaç, i el
seu objectiu és resoldre el conflicte que s'ha plantejat en les primeres
línies.
3.
Cal evitar la proliferació de personatges. Per a un microrelat, tres
personatges ja són multitud. Tanmateix, l'elecció depèn de tu.
4.
El microrelat té normalment un sol escenari, dos com a molt. Són rars els
microrelats amb escenaris múltiples.
5.
Un microrelat és, sobretot, un exercici de precisió; per això, és
recomanable seleccionar bé els detalls amb què descriuràs espais i personatges.
6.
El títol és essencial. No ha de ser superflu, sinó que ha d'estar
estretament vinculat amb la història que es contarà.
7.
Encara que l’extensió és reduïda, els microrelats transmeten habitualment
molt de significat; és a dir, narren una història breu però de gran abast.
8.
És recomanable fugir dels tòpics. No s'escriu un microrelat per explicar
alguna cosa que ja s'ha dit mil vegades. Per tant, cal ser el més original
possible.
9.
Si no se t'ocorre alguna història, t'aconsellem el següent: imagina un
personatge davant d'un conflicte determinat (robatori al museu,
accident de cotxe, naufragi a alta mar, persecució a la selva ...). A
continuació, recrea mentalment la història fins que, al imaginar-la, la pugues
viure com una cosa real, interessant i emocionant.
10. Molt important: no
s'ha de començar a escriure sense tenir la història creada. Aquest és un error
que es comet molt sovint i és la causa d'històries esfilagarsades, fluixes,
faltes d'interès i previsibles. Molts escriptors expliquen que passen tant o
més temps imaginant la història com escrivint-la.
11. Un cop la història ha
estat creada en la teua ment i és interessant i rica en detalls (imatges,
sorolls, diàlegs i sensacions), arriba el moment d'escriure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada